Trening funkcjonalny - to nowoczesne podejście do treningu

Ten trening oferuje Mrs.Sporty

Trening funkcjonalny składa się z ćwiczeń podobnych do porannego wstawania z łóżka, sięgania po coś, np. wyciągania ręki po mikser stojący na najwyższej półce w kuchni, podnoszenia i unoszenia przedmiotów, wskakiwania na schody – czyli najczęściej wykonywanych przez nas ruchów w ciągu dnia.

W odróżnieniu od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni, polega na wykonywaniu niczym nieskrępowanych, nieograniczonych ruchów, które aktywizują do pracy nie tylko ciało, ale także umysł.

Trening funkcjonalny wzmacnia całe ciało, ale nie powoduje widocznej rozbudowy mięśni. Dzięki imitacji często wykonywanych ruchów, ćwiczenia funkcjonalne zmniejszają ryzyko urazów podczas wykonywania codziennych czynności i pozwalają nam poruszać się pewniej i wydajniej. Ze względu na to, że łączy w sobie kilka rodzajów ruchu jednocześnie, poprawia gibkość i koordynację. Oprócz tego szybkie tempo ćwiczeń zwiększa ogólną wydolność organizmu i poprawia krążenie krwi, a nasza sylwetka zdecydowanie ulegnie poprawie, metabolizm zacznie się "rozkręcać" (im szybszy metabolizm, tym lepsze i szybsze spalanie tkanki tłuszczowej).

Bardzo ważną zaletą tej formy ćwiczeń jest również wzmacnianie często zaniedbywanych przez nas mięśni głębokich. Mięśnie te odpowiadają za utrzymanie prawidłowej postawy i zapobiegają występowaniu bólów kręgosłupa. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób, które prowadzą na co dzień siedzący tryb życia. Ich gorset mięśniowy jest często słaby, przez co często dotykają ich bóle szczególnie dolnej części kręgosłupa.

Działa odchudzająco, wiemy, że najlepszym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej jest aktywizowanie jak największej ilości grup mięśniowych podczas jednego ćwiczenia, co ma miejsce przy treningu funkcjonalnym.

Dzięki takiemu treningowi nie rozbudujemy masy mięśniowej, ale nasza sylwetka zdecydowanie ulegnie poprawie, metabolizm zacznie się "rozkręcać" (im szybszy metabolizm, tym lepsze i szybsze spalanie tkanki tłuszczowej), na pewno będziemy mogli poruszać się szybciej, sprawniej i wydajniej. Poprawie ulega także nasza gibkość i koordynacja, co przekłada się na zdecydowanie większy uśmiech w ciągu dnia, gdyż różne zadania dnia codziennego przestaną sprawiać nam problemy i bół.

 

Ze względu na zaangażowanie wielu partii mięśniowych  podczas treningu funkcjonalnego - specjaliści zalecają, by wykonywać go 3 razy w tygodniu. Taka dawka ćwiczeń powinna szybko przynieść oczekiwane rezultaty, a jednocześnie nie doprowadzić do przeciążenia organizmu.

04. lutego 2017 r.
Zamknij menu