Trening interwałowy - co to jest?

Trening interwałowy polega na przeplataniu ćwiczeń na wysokim poziomie intensywności z treningami o niskiej intensywności.Według badań, trening interwałowy – w porównaniu do ćwiczeń aerobowych – pozwala na spalenie nawet do 3 razy większej ilości tkanki tłuszczowej, przy jednoczesnym, o 1/2 mniejszym wysiłku energetycznym i w o 1/2 krótszym czasie treningu..Główne zalety treningu interwałowego:

 

     

  • #Wysoka skuteczność eliminacji nadmiaru tkanki tłuszczowej
  • #Krótki czas sesji treningowych
  • #Znaczna poprawa ogólnej kondycji fizycznej w krótkim czasie
  • #Zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę
  • #Redukcja tkanki tłuszczowej bez jednoczesnej redukcji tkanki mięśniowej
  •  

Jaki jest wpływ treningu interwałowego na tkankę tłuszczową?

 

U podstaw skuteczności treningu w redukcji tkanki tłuszczowej leży trwałe pobudzenie metabolizmu (przemiany materii) i aktywacja spalania tłuszczów. Czas podwyższonego treningiem metabolizmu może sięgać aż 24 godzin po treningu. Oznacza to, że w przeciwieństwie do tradycyjnych ćwiczeń aerobowych, tkanka tłuszczowa jest “wypalana” w trakcie treningu oraz jeszcze przez dobę po jego zakończeniu.

 

Trzeba mieć świadomość, że trening interwałowy przyniesie efekty w postaci spalania tłuszczu tylko wtedy, gdy będzie połączony z odpowiednią dietą. Efekt ćwiczeń zmniejszy się, jeśli przed ich wykonaniem spożyjemy cukry proste.

 

Ile czasu powinien trwać trening interwałowy?

 

Czastreningu powinien wynosić 30 minut,  cechuje się różnorodną intensywnością i polega na stosowaniu treningu na poziomie 70-80 proc. maksymalnego tętna z przerwami, podczas których tętno spada do 60-65 proc. Aby obliczyć swoje tętno maksymalne, należy od 220 odjąć swój wiek. Dla osoby w wieku 20 lat maksymalne tętno wynosi 200.

 

źródło: interwalowy.pl/;https://portal.abczdrowie.pl/trening-interwalowy

 

26. lutego 2015 r.
Zamknij menu