Wyzwanie - trenuj także mózg

Droga Klubowiczko,

 

Czy wiesz, że sport jest treningiem również dla naszego umysłu? Trudno się dziwić: lepiej ukrwiony i natleniony mózg pracuje bardziej wydajnie. Jak dowodzą badania regularna aktywność fizyczna wspomaga też powstawanie nowych neuronów. To dzieje się jakby przy okazji. Ale nasz mózg warto wspomagać celowo dobranymi ćwiczeniami. I o tym powiemy sobie dziś :) Jak ćwiczyć lewą i prawą półkulę?

 

Zmień rękę!

Myjesz zęby zawsze prawą ręką? Zmień ją na lewą. Ta drobna zmiana wystarczy, byś zaktywizowała mózg do bardziej wytężonej pracy. Spróbuj też innych wyzwań:

     

  • Przez cały dzisiejszy/jutrzejszy dzień włączaj światło... stopą! to nie żart! SPRÓBUJ chociaż.
  • Jedną ręką poklep się po głowie, a w tym samym czasie drugą masuj brzuch okrężnymi ruchami - wykonywanie asymetrycznych czynności pozwala na integrację prawej i lewej półkuli
  •  

 

To nie tylko zabawa!

Na pewno zauważyłaś, że za każdym razem, gdy robisz coś inną kończyną niż zwykle, musisz się skupić na tej czynności aktywizując inną niż dotychczas półkulę mózgu. Nawet najprostsze czynności wymagają od Ciebie dużej koncentracji. Pomagają przy tym odzyskać i usprawnić naturalne zdolności psychoruchowe. Ćwiczenia takie służą zwłaszcza osobom, które mają poniższe trudności:

     

  • brak koordynacji,
  • brak kontroli nad równowagą i towarzyszące temu zaburzenia ucha wewnętrznego, np. zawroty głowy czy nudności,
  • trudności w czytaniu,
  • trudności w uczeniu się, np. dysleksja,
  • problemy z koordynacją, np. dyspraksja,
  • słaba orientacja w przestrzeni,
  • jąkanie,
  • wymawianie słów od tyłu lub zamienianie ich miejscami w zdaniu,
  • spuneryzm,
  • kontuzje, po których konieczne jest ponowne nauczenie się pewnych funkcji motorycznych.
  •  

11. maja 2020 r.
Zamknij menu