Nasiona Chia - zdrowe tłuszcze i nie tylko!

Chia - niepozorna roślina o niesamowitej mocy! 


Już sama nazwa wiele o niej mówi, bowiem tłumaczenie słowa "chia" z języka starożytnych Majów to "siła". Pomimo używania od wieków jako dodatek do żywności, dopiero niedawno nasiona chia uznano za cenne dla zdrowia pożywienie.

Zawierają nieco węglowodanów, jednak większość z nich pochodzi z niskokalorycznego błonnika! Ciekawostką jest, że odejmiemy błonnik, nasiona chia zawiera tylko 101 kalorii na 28 gramów. Błonnik wchłania duże ilości wody i rozszerza się w żołądku co powinno zwiększyć uczucie sytości i spowalniać wchłanianie się pokarmu.

Nasiona Chia zawierają całą gamę przeciwutleniaczy, które zwalczają wytwarzanie wolnych rodników. A jak wiemy są to aktywne czynniki, które mogą spowodować uszkodzenia cząsteczkowe w komórkach i przyczynić się do szybszego starzenia się organizmu, mutacji komórek i chorób takich jak nowotwory.

Są bogate w białko i przez to dają sytość. Zawierają około 14% białka co jest bardzo dobrym wynikiem w porównaniu do innych roślin.

 

Przepisów na zdrowe potrawy, przekąski, desery i inne smakowite pomysły szukajcie w internecie. Są bardzo poluparne, a nasionka Chia kuszą swoim wyglądem, a po przygotowaniu na pewno Was zaskoczą i to pozytywnie!

Dziś mamy dla Was pomysł na zdrową przekąskę z nasionami Chia.

 

Oto nasz przepis na pudding mango z chia:


Składniki na 1 porcję:

     

  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki nasion chia
  • 150 g mango
  • świeży listek mięty
  •  

sposób przygotowania:

Do jogurtu wsypać nasiona, wymieszać i odstawić na kilka godzin lub na noc. Połowę mango zblendować i wymieszać z przygotowanym wcześniej puddingiem. Drugą część mango pokroić w kostkę.

Przygotowaną część z chia nałożyć do pucharka. Na wierzchu ułożyć pokrojoną pozostałą część owocu i ozdobić miętą.

30. maja 2017 r.
Zamknij menu