Spalaj tłuszcz i buduj mięśnie, czyli coś więcej o metodzie "afterburn"

Jak przyspieszyć spalanie tłuszczu?

Mówi, się że najlepszym sposobem na spalenie tłuszczu jest trening trwający minumin 60 minut.

W pewnym stopniu jest to prawda, jednak obecnie wynaleziono sposoby oszukania naszego organizmu i wprowadzono szybszy sposób na pobudzenie do spalania zgromadzonej tkanki tłuszczowej.

Wszystko jest kwestią intensywności oraz sposobu prowadzenia treningu. 

Trening o jednostajnej instensywności polegający na utrzymywaniu pulsu na jednakowym poziomie przez większy czas trwania treningu spala kalorie tylko podczas wykonywania takiej aktywności. Jest to np. jazda na rowerze, pływanie, bieganie, szybki marsz czy nordic walking. W czasue takiego treningu spalasz kalorie tylko przez czas, w którym taki trening wykonujesz. Jest to tak zwana metoda aerobowa.

Dlatego też u nas w klubie wykorzystujemy efekt afterburn bądź EPOC (od Excess Post-exercise Oxygen Consumption) i jest to tzw zwiększone zpaotrzebiwanie oganizmu na tlen, które ma miejsce w organizmie w szczególnych warunkach.

To naturalna reakcja organizmu, by po dużym wysiłku mógł on wrócić do stanu równowagi. EPOC ma miejsce w organizmie po inensywnym wysiłku, a najbardziej po wysiłu metodą interwałową, czyli o zmiennej intensywności. Podczas takiego treningu trenujemy na zmianę wyższą intensywnością oraz niższą i tak przez określony czas. Tutaj wyjątkowo należy zwrócić  na to szczególną uwagę, ponieważ taki trening nie powinien trwać zbyt długo! Co jest oczywiście naszą zaletą :)

Tylko od Ciebie zależy, czy wykorzystasz zjawisko splania potreningowego. Jeżeli potrzebujesz schudnąć, przyspieszyć metabolizm, pozbyć się tkanki tłuszczowej, to odwiedź nasz klub a my pomożemy Ci na stałe podkręcić metabolzim i spalić tkankę tłuszczową w krótkim czasie.

 

Krótki trening + odpowiednia intensywność + metoda interwałowa + pomoc trenera = sukces!

16. października 2016 r.
Zamknij menu