Świąteczne porady - jak znaleźć czas i chęci na trening?

Kochaj siebie i bądź dla siebie dobra na święta!

Grudzień obfituje w dni świąteczne, które chętniej spędzamy w gronie rodziny i przyjaciół niż na ćwiczeniach. My też doskonale to rozumiemy, ponieważ po spędzeniu kilku dni na porządkach, zakupach i świątecznych przygotowaninach, brakuje po prostu siły na nasz trening.

nagradzaj się i stawiaj na przyjemności

 

Ale.. warto sobie uświadomić co jest dla nas ważne. Święta przeminą, rodzina będzie, najbliżsi też Cię odwiedzą, niezależnie od tego, czy będzie na stole 15 dań czy 30, a nasze samopoczucie jest najważniejsze. Warto zrobić coś dla siebie, nawet w czasie międzyświątecznym aby wynagrodzić sobie ten ciężki okres przygotowań. Przecież święta mają być przyjemnością. Przecież zasługujesz! 

Niech świąteczne słodycze i jedzenie nie będzie jedyną Twoją przyjemnością w czasie świąt. Nie samym jedzeniem człowiek żyje! Jesteśmy istotą społeczną i nic nie daje tyle radości, co świętowanie wśród najbliższych. W tym roku poczuj się wyjątkowo i obdaruj bliskich ale także i siebie!

motywacja na trening? 

Zaplanuj dwie godzinki już teraz, aby zrobić sobie prezent. Sama - sobie. Czy prezent może być motywacją? Ależ owszem! Koleżanki mają ładne dresy, sportowe buty, a Ty ćwiczysz ciągle w tym samym? A może Mikołaj mógłby w tym roku przynieść Ci butelkę lub pojemnik na wodę, który motywował by Cię do picia? Nowe akcesoria sportowe to jeden z lepszych motywatorów. Nie czekaj - zrób to dla siebie :) 

Przyjście do klubu w tym czasie może okazać się świetnym pomysłem, tym bardziej, że zawsze możemy poradzić się innych klubowiczek lub zdobyć jakiś przepis na dietetyczne danie w klubie :)

planowanie i wzajemne wsparcie

Jeżeli zwykły harmonogram treningów zostaje zaburzony, warto zaplanować dodatkową aktywność w ciągu dnia. Istotne jest, by dostarczać organizmowi dużo świeżego powietrza i codziennie spędzać na dworze przynajmniej 15 minut. Pójść na zakupy do osiedlowego sklepu, wziąć ze sobą psa, poodcychać świeżym powietrzem. Nie skupiajmy się w czasie świąt jedynie na przygotowaniach 

Dobrym pomysłem jest wpisanie do kalendarza daty kolejnego treningu - o wiele trudniej będzie z niego później zrezygnować.

Dodatkową motywacją, by pójść na ćwiczenia, jest umówienie się na wspólne wyjście do klubu z koleżanką, a przecież jest ich cały klub :) 

Każdy trening pozwala spalić przynajmniej 300 kalorii, a przy tym zwiększa odporność na stres i poprawia kondycję fizyczną. To pomaga radzić sobie z wyzwaniami, jakie niosą ze sobą przygotowania do świąt.

A my czekamy na Ciebie w klubie!

09. grudnia 2016 r.
Zamknij menu