Szarlotka na mące gryczanej

dietetyczna szarlotka w wersji fit

Przepis na 10 porcji

Składniki:

0,5 kg mąki gryczanej

Pół kostki masła

 2 łyżki jogurtu greckiego

3 jajka

4 duże jabłka

0,5 szklanki wody

50 g cynamonu

Szczypta soli

Sposób przygotowania:

Żółtka zmiksować z jogurtem na gładko. Białka wstawić do lodówki. Mąkę masło i masę z żółtkami umieścić w misce i dłonią wyrabiać ciasto (stopniowo dolewać wodę, dla uzyskania odpowiednio zwartej konsystencji). Podzielić ciasto na 3 części. Dwie z nich wstawić do lodówki, a resztę do zamrażarki.

Jabłka obrać i pokroić na kawałki. Umieścić w garnku z odrobiną wody, posypać obficie cynamonem i dusić do miękkości. Zdjąć z gazu.

Blaszkę lub okrągłą formę wyłożyć papierem do pieczenia i wysmarować masłem. Wyłożyć spód i boki ciastem wyjętym z lodówki. Ponakłuwać widelcem i zapiec 10 minut w piekarniku nagrzanym do 180C.

 

W czasie pieczenia zmiksować białka wraz z odrobiną soli. Na podpieczony i gorący spód wyłożyć białka oraz pianę z białek, a na wierzch zetrzeć zamrożone ciasto. Piec ok. 30 minut w 180C.

Moduły w 1 porcji:

Zboża 2, tłuszcze 3/4, owoce 1/3,

 

Otwórz przepis w naszej aplikacji mobilnej

 

29. grudnia 2017 r.
Zamknij menu