Zdrowa dieta i aktywność fizyczna - to pierwsze dwie odpowiedzi, na pytanie o to, jak spalić tłuszcz z brzucha i pozostałych partii ciała. Jednak takie ogólniki to zdecydowanie za mało, byś odniosła sukces! By pozbyć się niechcianego tłuszczyku warto wprowadzić do swojego życia szereg zmian. Gdy będziesz wdrażać je jedna po drugiej nawet nie poczujesz, że są dla Ciebie uciążliwe. Do dzieła!

Jak spalić tłuszcz?

Diety cud, środki wspomagające odchudzanie czy mordercze treningi na siłowni - żadna z tych rzeczy nie zadziała. Jak spalić tłuszcz z brzucha, ud i pośladków? Cóż... Musisz wprowadzić do swojej codzienności kilka zmian. Dobra wiadomość? Dzięki większości z nich nie tylko spalisz tkankę tłuszczową, ale też poczujesz się lepiej. Zbilansowane śniadanie sprawi, że będziesz najedzona przez wiele godzin, a odpowiedni ilość snu zmniejszy Twoją ochotę na podjadanie w ciągu dnia. Co jeszcze warto wdrożyć, by spalić tłuszcz?

5 rad jak spalić tłuszcz

1. Podkręć metabolizm!

Zacznij dzień od szklanki wody z miodem i cytryną. Przygotuj ją dzień wcześniej i wypij od razu po przebudzeniu. Przepis jest dość prosty.

Składniki:

  • 200 ml wody
  • łyżeczka miodu
  • sok z cytryny

Sposób przygotowania:

  • Wieczorem przed pójściem spać do szklanki wody dodaj miód.
  • Odstaw na całą noc.
  • Rano dodaj sok z połowy cytryny i zamieszaj.
  • Wypij od razu po wstaniu z łóżka.

 

2. Zyskaj energię na dobry początek dnia

Na pewno nie raz słyszałaś o tym, jak ważne jest śniadanie. To zastrzyk energii na kilka pierwszych godzin w ciągu dnia. Co ciekawe badania pokazują, że osoby, które nie jedzą  śniadań, zjadają więcej kalorii w ciągu dnia niż te, które dbają o to, by zjeść pierwszy posiłek ok. godziny po przebudzeniu. Śniadanie powinno obfitować w witaminy i składniki odżywcze, ale też zagłuszyć głód na kilka pierwszych godzin. Co się nie sprawdzi? Słodki jogurt, mleko z kalorycznymi płatkami ani banan. Do przygotowania śniadania warto się przyłożyć i postawić na jedną z dwóch opcji:

  • śniadanie białkowo-tłuszczowe: białko jest trawione bardzo długo, zaś energia z tłuszczy pozyskiwana jest powoli, dlatego tego typu śniadanie zapewni Ci uczucie sytości nawet na 4-5 godzin. Co jeść? Postaw na jajecznicę z warzywami, omlet z szynką i sałatką albo sałatkę z łososiem. Zapomnij jednak o pieczywie!
  • śniadanie z węglowodanami złożonymi: w przeciwieństwie do cukrów prostych węglowodany złożone dostarczają energii na długi czas. Sięgaj po pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż oraz sałatkę z roślin strączkowych.

Zobacz też: Pomysły na śniadanie przed treningiem

 

3. Jak spalić tłuszcz bez porannego treningu?

Dzięki codziennej aktywności, która jest nie mniej ważna niż regularne wizyty w klubie fitness. Spójrz na swoje dziecko: ono jest aktywne od rana do wieczora. Wraz z wiekiem tracimy tę naturalną właściwość i o codziennej aktywności musimy najzwyczajniej w świecie pamiętać. Dlatego zamiast jechać samochodem - idź, zamiast wsiąść do windy - wybierz schody, a w weekend leniwe popołudnie na kanapie zamień na spacer albo przejażdżkę rowerem.

 

4. Pikantne potrawy

Jak jeść i podkręcać spalanie tłuszczu jednocześnie? Stosując pikantne przyprawy! Naukowcy z Seulu wzięli pod lupę m.in. czerwoną ostrą paprykę. Zawarta w niej kapsaicyna powoduje wzrost hydrolizy tłuszczów wewnątrzkomórkowych u zwierząt. Badania prowadzone wśród ludzi pokazują  wzrost rozpadu tłuszczów, wzrost zużycia energii oraz spadek apetytu. Bez wyrzutów sumienia sięgaj więc podczas przygotowywania posiłków m.in. po:

  • cynamon,
  • imbir,
  • pieprz cayenne.

 

5. Chcesz spalić tłuszcz? Zrelaksuj się!

Gdy jesteś zestresowana, rośnie poziom kortyzolu, który spowalnia metabolizm. Zamiast gdzieś pędzić po ciężkim dniu w pracy sięgnij więc po ulubioną książkę, spotkaj się z przyjaciółką albo poćwicz jogę. A potem idź spać na tyle wcześnie, by przespać w sumie 7-8 godzin w nocy. W przeciwnym wypadku spadnie poziom hormonu wzrostu, który jest odpowiedzialny m.in. za proporcje między tkanką tłuszczową a masą mięśniową. By jeszcze mocniej pobudzić jego wydzielanie przed snem zrezygnuj z węglowodanów prostych oraz urządzeń emitujących niebieskie światło.

Autor: Paulina Kruszewska-Zelman

02. marca 2020 r.
Zamknij menu