Zrealizuj marzenia: otwórz swój własny klub sportowy Mrs.Sporty!

Jakie są prognozy dla rynku fitness w Polsce? Kiedy można spodziewać się zwrotu z inwestycji? O to i wiele innych rzeczy spytaliśmy dyrektor sieci Mrs.Sporty w Polsce.

Jaki jest potencjał rynku fiteness w Polsce? Czy warto na nim inwestować?

Marta Koziarska - dyrektor sieci klubów fitness dla kobiet Mrs.Sporty w Polsce: To pytanie zadawano mi wielokrotnie w ciągu ostatnich 5 lat i cieszę się, że dziś moja odpowiedź będzie się różniła od tych z lat poprzednich. Obecnie rynek zdrowia i fitnessu przeżywa w Polsce boom. Nasze społeczeństwo dojrzało do inwestowania we własne zdrowie i przyszłość. Do tej pory to firmy farmaceutyczne były liderami rynku. Dziś liczy się prewencja, jak również walka z takimi chorobami jak otyłość, cukrzyca typu II, osteoporoza, stwardnienie rozsiane nie tylko za pomocą farmakologików, ale przede wszystkim poprzez ruch, zdrowe odżywianie i dbanie o siebie.

W Polsce rynek fitness jest nadal mało zróżnicowany. Dominują na nim duże bądź średnie kluby fitness o charakterze mieszanym czyli dla kobiet i mężczyzn posiadające bardzo podobną ofertę skierowaną głównie dla klienta do 40 roku życia. Nadal brakuje u nas klubów spersonalizowanych pod indywidualne potrzeby klienta. A rynek bardzo się zmienia, największą grupą docelową stanowią osoby 40 PLUS i Seniorzy. W Azji czy też USA i Europie Zachodniej to właśnie oni są głównym punktem zainteresowania wszystkich fitnessów. Nasze społeczeństwo się starzeje i oferta przeznaczona głównie do ludzi młodych przestaje być aktualna.

 

 

Dlaczego warto otworzyć klub fitness dla kobiet w ramach sieci franczyzowej Mrs.Sporty?

Marta Koziarska: Mrs.Sporty jest systemem franczyzowym który istnieje na rynku europejskim już od 15 lat, a w Polsce od ponad 6. Mamy bardzo duże doświadczenie w prowadzeniu klubów sportowych. Jesteśmy trzykrotnym zdobywcą tytułu dla najlepszego systemu franczyzowego w Niemczech, a 89 % naszych klubowiczek poleciłoby nas swoim znajomym. Świadczy to o tym, że poziom usług w naszych klubach jest na bardzo wysokim poziomie. Naszym partnerom oferujemy:

  • wsparcie przy pozyskaniu finansowania i dotacji
  • analizę i pomoc przy wyborze lokalizacji
  • pomoc przy rekrutacji pracowników
  • szkolenia w akademii Mrs.Sporty przed otwarciem, a następnie w trakcie prowadzenia klubu, kongresy i warsztaty z twardych i miękkich umiejętności dla partnerów i ich zespołów
  • gotowe kampanie marketingowe
  • ciągły rozwój produktu. Obecnie wprowadzamy nowe rozwiązanie treningowe, które zrewolucjanizowalo rynek zachodni. Pixformance to Smart Trainer zczytujący informacje treningowe każdej klubowiczki na podstawie scanu jej ciała, dające indywidualny feedback co do wykonywanych ćwiczeń, umożliwiający śledzenie postępów, dostosowanie do nich ćwiczeń, programów żywieniowych z własnego telefonu w połączeniu ze sprzętem w klubie
  • doradztwo club coacha – każdy partner współpracuje z własnym management coachem, który analizuje, monitoruje i optymalizuje pracę i procesy w klubie

Jak widać pomoc jest bardzo szeroka, co nie oznacza ze jesteśmy systemem który pracuje za naszych partnerów. Współpracujemy z niezależnymi przedsiębiorcami samodzielnie prowadzącymi kluby i korzystającymi z udostępnionych narzędzi.

Jakimi cechami powinien odznaczać się przyszły franczyzobiorca?

Marta Koziarska: Przede wszystkim poszukujemy osób, które kochają sport i same go choćby hobbistycznie uprawiają. Osoby te są reprezentatmi marki, więc muszą w pełni identyfikować się z produktem i sami z niego korzystać. Poszukujemy osób które miały już doświadczenie jako własny przedsiębiorca, bądź pracowały w firmach prowadząc zespół. Osoby te powinny posiadać doświadczenie sprzedażowe, opcjonalnie marketingowe. Powinny zdawać sobie sprawę, że franczyza to nie system, który robi wszystko za przedsiębiorcą,  lecz doświadczony partner biznesowy, który oferuje procesy, narzędzia i wsparcie przy ich zastosowaniu. Potencjalny kandydat musi być otwarty na te rozwiązania i propozycje, w przeciwnym razie współpraca nie jest możliwa. Jesteśmy firmą pracującą bardzo mocno na liczbach, przeprowadzającą stale analizy, dlatego nasi partnerzy powinny być osobami które również są w stanie prowadzić działalność na podstawie suchych faktów, ponieważ to one wskazują nam jasno cele biznesowe.

Kluby sportowe Mrs.Sporty skierowane są tylko dla kobiet. Czy to nie ogranicza możliwości pozyskiwania klientów?

Marta Koziarska: Tworząc Mrs.Sporty przeprowadziliśmy głęboką analizę rynku potrzeb klientów w sferze zdrowia i fitnessu. Okazało się, że panie zdecydowanie nie chcą trenować razem z panami, nie chcą być obserwowane, chcą czuć się swobodnie. Większość fitnessów posiada ofertę mieszaną głównie dla młodych osób. Osoby po 30. chca wykwalifikowanej opieki, swobody, ich celem jest dobre samopoczucie, i czas dla siebie, pełen relaksu i nie skrępowania. Dlatego stworzyliśmy Mrs.Sporty, aby dać miejsce które będzie tylko dla kobiet, by czuły się swobodnie, nieobserwowane, by miały swoje 30 min, tylko dla siebie nie zależnie od nastroju i wyglądu. 

Kiedy można liczyć na zwrot z inwestycji?​​​

Koncepcja biznesowa Mrs.Sporty jest zbudowana w taki sposób, aby klub od pierwszego dnia miał klientów i zarabiał. Oficjalne otwarcie klubu poprzedzone jest 8 tygodniowym okresem, który nazywa się przedsprzedażą, jest to czas intensywnej kampanii sprzedażowej w czasie której sprzedajemy członkostwa w specjalnej cenie. W ciągu tych 8 tygodni lokale nie są jeszcze w pełni gotowe, ale aby nie tracić czasu i nie płacić na pusto czynszu pracujemy nad tym aby klub od dnia oficjalnego  otwarcia miał ok. 150 klubowiczek. Następnie system jest zbudowany w ten sposób, że co dwa miesiące przedstawiamy nową kampanię ofertową i każdy miesiąc ma przynosić ok. 20 nowych klientek. Dzięki wysoko wykwalifikowanej opiece trenerów, regularnym spotkaniom osobistym z trenerem, indywidualnemu programowi żywieniowymi, kontrolujemy retencje w naszych klubach na stałym niskim poziomie, co sprawia ze stale rośniemy.  Zwrot z inwestycji zależy od danej lokalizacji i poniesionych kosztów remontowych i może wahać się między 2 a 3 lata. Ten faktor jest zawsze zależny indywidualnie od danego przedsiębiorcy, jego zaangażowania w pracę klubu i godzin pracy które poświęca na prowadzenie biznesu!

20. września 2017 r.
Zamknij menu