DZIEŃ 10: PROGRAM PŁASKI BRZUCH

1 gram węglowodanów wiąże 3-4 gramy wody. Co to oznacza w praktyce? Wraz z kolejnymi gryzami posiłków złożonych głównie z węglowodanówTwój brzuch przybiera w objętości niczym nadmuchiwany balonik.

Jak tego uniknąć? 5 prostych sposobów!

  1. Unikaj przetworzonego jedzenia. Musisz wiedzieć, że zarówno ryż, jak i tort to węglowodany. Po ryżu nie będziesz odczuwać głodu przez dłuższy czas. Chwilę po zjedzeniu tortu zamarzysz o kolejnym kawałku.
  2. Zrezygnuj ze słodyczy. Nie wnoszą żadnych wartości odżywczych i podobnie jak po przetworzonym jedzeniu, również po słodyczach będziesz głodna.
  3. Jedz regularnie i planuj. Nadmiar węglowodanów w diecie często wynika z tego, że najłatwiej po nie sięgnąć, gdy jesteśmy głodne. Drożdżówka, chleb, bułka pszenna – czy może być coś prostszego i szybszego? Dlatego planuj posiłki zawczasu.
  4. Przygotuj się na kryzys, bo na pewno nadejdzie. Prędzej czy później nie będziesz miała pod ręką zbilansowanego posiłku i najdzie Cię ochota na słodycze. Zawczasu przygotuj sobie koktajl lub wrzuć do torebki kilka suszonych śliwek.
  5. Rozgryź głód. Czy zastanawiałaś się, dlaczego chcesz zjeść batonika? Może to wcale nie głód tylko smutek albo złość Tobą kierują? Uświadomienie sobie tej zależności pomoże kontrolować apetyt na coś słodkiego.

RADA NA DZIŚ: Zrób plan menu na najbliższe 2 dni i zastosuj go w praktyce. Poproś o pomoc trenera Mrs.Sporty – prosta koncepcja żywieniowa Mrs.Sporty pozwoli Ci na właściwe skomponowanie diety bez liczenia kalorii!

11. sierpnia 2020 r.
Zamknij menu