Mało tkanki tłuszczowej a wystający brzuch

Co zrobić, by mieć płaski brzuch na lato? Sprawdź!

Łakomstwo jest najczęstszą przyczyną niestrawności. Tylko w reklamach łykamy tabletkę regulującą kwasowość żołądka i nie odczuwamy skutków przejedzenia. Sama niestrawność to zespół objawów: może to być wzdęcie, zgaga, rozstrój żołądka, bóle brzucha, odbijanie się oraz inne mniej przyjemne problemy. Każda jednorazowa niestrawność pozostawia po sobie ślad, który będzie prowadził do coraz mniej płaskiego brzucha.

Płaski brzuch? Nie przy niestrawności!

Jeśli żołądek nie trawi w sposób efektywny, niestrawione produkty przesuną się niżej, do dalszych części układu pokarmowego i będą powodować efekt wzdętego brzucha, szczególnie w bocznych i dolnych jego partiach. Jeśli podczas wakacyjnych szaleństw przydarzy się obżarstwo warto sięgnąć do naturalnej apteczki.

Dobre nawyki w drodze do płaskiego brzucha

Wystarczy 10 rzeczy, by Twój brzuch znowu stał się płaski. Połączenie odpowiedniej diety z ćwiczeniami sprawi, że wystający brzuszek przestanie być Twoim problemem.

  1. Nie spiesz się, nie jedz w biegu.
  2. Zjadaj małe porcje.
  3. Dokładnie przeżuwaj.
  4. Wzbogać dietę o produkty z dużą zawartością błonnika.
  5. Ogranicz spożywanie cukrów.
  6. Pij wodę – dla osoby średnio aktywnej, 35ml na kilogram masy ciała (jeśli ważysz 65kg x 35ml = 2,275l.
  7. Stosuj środki ziołowe.
  8. Nie stresuj się.
  9. Unikaj słodzików.
  10. Uprawiaj sport, staraj się żyć aktywnie.

 Zioła i dieta na płaski brzuch 

Popularnymi ziołami wspomagającymi układ pokarmowy są: rumianek pospolity, prawoślaz lekarski, arcydzięgiel litwor, imbir lekarski i koper włoski. W nudnościach pomaga mięta pieprzowa, kocimiętka właściwa i lawenda.

Mięta pieprzowa rozluźnia mięśnie i łagodzi wrażliwy układ pokarmowy.

Dawkowanie: 6-12 kropli dziennie olejku eterycznego rozpuszczonego w wodzie. Można zastosować 1-2 kapsułki dziennie (jeśli problemom towarzyszy zespół jelita drażliwego należy użyć kapsułek, które rozpuszczą się dopiero w jelitach).

Prawoślaz lekarski łagodzi stany zapalne błony śluzowej żołądka (równie skutecznie, jak omeprazol, który przy dłuższym stosowaniu powoduje „rozmiękczanie” ścian żołądka). Prawoślaz działa stymulująco na układ immunologiczny wzmacniając odporność – ten aspekt istotny jest istotny wtedy, kiedy problemy z układem trawiennym występują na tle bakteryjnym czy wirusowym.

Dawkowanie: maksymalnie 6 kapsułek dziennie po 400-500mg lub 20-40 kropli nalewki z korzenia tej rośliny.

Jeśli problemy z brzuchem mają charakter przewlekły warto zastosować probiotyki, prebiotyki lub enzymy trawienne. Probiotyki zawierają szczepy bakterii, które ograniczają namnażanie się bakterii, negatywnie wpływających na organizm, polepszają trawienie, a dzięki całemu procesowi witaminy z grupy B mają większe szanse na absorpcję. Wybierając stosowny suplement należy zwrócić uwagę na liczbę szczepów, im więcej tym lepiej.

Prebiotyki są składnikami nietrawionymi w przewodzie pokarmowym, wprowadzenie ich „dożywia” nasze bakterie pobudzając ich wzrost, jednym z takich składników jest inulina.

Enzymy trawienne – bromelina uzyskiwana z ananasa i pankreatyna jako wyciąg z enzymów trzustki są powszechnie stosowane i cieszą się powodzeniem w niwelowaniu i leczeniu przewlekłych stanów układu pokarmowego (stosowanie należ skonsultować z lekarzem).

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Brzuch mimo tego, że wygląda na dość prostą konstrukcję składa się z dwóch ścian – przednio-bocznej i tylnej. W całość kompleksu wchodzą mięsień prosty, skośne (zewnętrzny i wewnętrzny), poprzeczny i piramidowy brzucha. Do części tylnej zaliczamy mięsień czworoboczny lędźwi, lędźwiowy większy i mniejszy oraz biodrowy. Oczywiście najwięcej uwagi poświęcamy części przednio-bocznej, jednak trenując warto skupić się na całym kompleksie.

Ponieważ brzuch pełni również funkcje „oddechowe” dość szybko się regeneruje, dlatego można trenować go codziennie. Ćwiczenia zawsze powinny opierać się o naturalne funkcje, które pełnią mięśnie.

Mięsień prosty brzucha zgina tułów, unosi miednicę, obniża żebra i klatkę piersiową (wydech) – ten ruch znajdziemy w klasycznych brzuszkach „spięciach”.

Mięsień skośny zewnętrzny brzucha zgina i obraca tułów w stronę przeciwną, przy skurczu obustronnym zgina kręgosłup do przodu i pociąga klatkę do dołu, zgina i pochyla w bok, również unosi miednicę. Mięsień wewnętrzny brzucha pełni podobne funkcje, co zewnętrzny, jedną z różnic jednostronnie obraca i zgina tułów w tę samą stronę. Wykorzystując ich funkcje wykonujemy ćwiczenia ze zgięciem tułowia do boku.

Warto wspomnieć, że mięsień piramidowy napina kresę białą i jest zmorą Pań z rozejściem się tej struktury po ciąży.

Dieta na płaski brzuch

Aby nadać brzuchowi ładny kształt trzeba nie tylko ćwiczyć siłowo, ale pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej. Odpowiednio zbilansowana dieta oparta na indywidualnym planie żywieniowym oraz przeciwdziałanie niestrawnościom będą miały ogromny wpływ na kształtowanie całej sylwetki, w tym brzucha. W okresie letnim każda dawka ruchu wspomoże proces odchudzania, dlatego leniuchujmy aktywnie!

[Autor: Anna Wawrocka]

02. lipca 2018 r.
Zamknij menu