Początki są trudne, ale to nie powód, by nie próbować!

Dlaczego tak często próby odzyskania dobrej kondycji i powrotu do dobrego samopoczucia kończą się porażką?

Świadomość potrzeby ruchu oraz zdrowego odżywiania jest coraz silniej zauważana przez społeczeństwo. Na różnych etapach życia każdy postanawia zrobić coś w kierunku zdrowia. Jaki jest powód, dla którego tak wiele prób kończy się niepowodzeniem. Co się dzieje, że po osiągnięciu upragnionej sylwetki, kondycji, poprawy samopoczucia rezygnujemy z kontynuacji działań?

 

 

Początki są trudne - ale na początku zawsze wszystko jest trudne.

Obserwując już od wielu lat poziomy motywacji i zaangażowania osób chcących poprawić swoje funkcjonowanie można dostrzec kilka aspektów, które stoją na bakier z trwałymi zmianami.

Jednym z ważnych punktów na "ścieżce zdrowia" jest planowanie zmian.

Jeśli postanawiasz dokonać najważniejszej życiowej inwestycji, którą jest zdrowie, zastanów się, co ono dla Ciebie oznacza. Nie patrz w kolorowe czasopisma. Twoim wyznacznikiem jest to, co odczuwa Twój organizm. Gdy już wyznaczysz swoje priorytety, przemyśl, co jest osiągalne, z czym musisz się zmierzyć i gdzie szukać pomocy.

Zacznij od podstaw!

Podejmij małe kroki i działania - nie rzucaj się na głęboką wodę, zacznij od podstaw i daj sobie szansę na popełnianie błędów. Określ, do kiedy chcesz osiągnąć cel i wystartuj. Czekanie na odpowiedni moment nie jest najlepszą strategią. Nie zapominaj o pomocy eksperta.

Pozwól się zaskoczyć!

Kolejnym ważnym elementem układanki jest sposób postrzegania treningu, diety i innych elementów zdrowego stylu życia, jako "zło konieczne" i stos wyrzeczeń.

Niepogłębiona wiedza i brak pomysłów, na to, jak żyć inaczej powoduje, że mamy błędne wyobrażenie o tym, co tak naprawdę oznacza zdrowie, kondycja, szczupła sylwetka oraz dążenie do realizacji planów.

Nastawienie do nowości w sposób pozytywny i eksperymentalny może szczerze nas zaskoczyć i dać nam wiele ciekawych pomysłów na to, jak realizować siebie w nowych postanowieniach.

Podejmując kroki staraj się aby nie były siedmiomilowe, weź pod uwagę, że zmiana ma być trwała, nie oczekuj szybkich efektów i dostrzegaj małe sukcesy.

Nie uzależniaj swojego sukcesu od innych i "koleguj się" z tymi, którzy Cię motywują. Oderwij się od "loży szyderców" i pamiętaj, że nigdy nie będziesz taki jak inni, więc zmieniaj się dla siebie.

Ważna lekcja:

"Zdrowie, to nie ładna pupa czy sześciopak na brzuchu"

Pułapka zmian

Jeśli mieliśmy w sobie na tyle dużo determinacji aby osiągnąć upragniony cel wchodzimy w najtrudniejszy etap - stabilizacji i utrwalenia zmian.

Na tym etapie często dochodzi do złudnego poczucia, że mam pełną kontrolę nad swoim życiem, bo udało mi się osiągnąć cel. I tu uwaga! Tkanka tłuszczowa zawsze czuwa, tylko czeka, aż będzie mogła zająć kolejne centymetry ciała. Wytrenowane ciało również potrzebuje bodźca, aby mogło cieszyć się pełnią sprawności.

Daj sobie szansę na wygraną:

1. Szukaj rozwiązań zgodnych z Twoimi potrzebami.

2. Nie szukaj "chwilówek" i cudownych receptur na zdrowie.

3. Zmiany zawsze na początku przerażają, ale to nie powód, żeby nie spróbować.

4. Znajdź kogoś lub coś, co będzie da Ciebie motywacją.

5. Nie traktuj zmian zadaniowo, bo stracisz przyjemność z osiągania celów, zdystansuj się.

6. Kiedy brak Ci motywacji - wracaj do tego, jak dobrze czujesz się po treningu i zdrowym posiłku.

7. Wakacje czy ferie, to nie powód aby rezygnować z siebie.

8. Inwestycja w zdrowie zawsze się zwraca.

9. Zmiana wymaga wizji, głębokiej potrzeby, zdolności do zmiany i nagród.

10.Wykorzystaj kryzys do zrobienia czegoś ważnego dla siebie, dostrzeż go najszybciej jak potrafisz. Skoncentruj się, na tym co możesz zrobić, poszukaj wsparcia i zachowaj pozytywne nastawienie.

11. Nie miej wyrzutów sumienia, kiedy coś idzie nie po Twojej myśli, jeden stracony dzień, nie jest powodem, dla którego kolejne mają takie być.

12. Przejmij kontrolę nad swoimi potrzebami, postaw granicę i dobrze zarządzaj czasem wolnym.

13. Pierwsze kroki:

Dieta - zmień to, co możesz.

Trening - wyjdź z domu.

"Pamiętaj, że osiągnięty cel to dopiero połowa drogi"

Autor: Anna Wawrocka

02. października 2018 r.
Zamknij menu