12 rzeczy które sprawi, że wygrasz walkę z cellulitem!

Powstawaniu pomarańczowej skórki winna jest nie tylko niewystarczająca aktywność fizyczna, ale też dieta. Wystarczy wdrożyć 12 zmian, by cellulit przestał być Twoim problemem!

Unikaj nabiału

Produkty nabiałowe prowadzą do niekontrolowanego namnażania się komórek, w tym nie tylko promują wzrost komórek tłuszczowych, ale także nowotworowych. Mleko zawiera dużo estrogenów i innych żeńskich hormonów, które mogą przyczynić się do rozregulowania gospodarki hormonalnej, a w efekcie powodować nadmierne gromadzenie cellulitu. Mleko silnie wzmaga wydzielanie insuliny, co nasila procesy lipogenezy w komórkach tłuszczowych. 

Żadnych sztucznych barwników i aromatów

Znajdziesz je w wysokoprzetworzonej żywności, gotowych daniach i fast foodach. Wybieraj produkty o jak najkrótszym składzie, w którym większość składników jesteś w stanie sobie zwizualizować.

Unikaj smażenia i alkoholu

Obciążają wątrobę, a tylko sprawna wątroba skutecznie przeprowadzi detoks.

 

UNIKAJ SKLEPOWEGO MIĘSA, WĘDLIN I KIEŁBAS

Na czas oczyszczania komórek z toksyn wybieraj produkty ekologiczne lub dzikie mięso ze sprawdzonych źródeł. 

JEDZ WIĘCEJ BŁONNIKA

Będzie działał jak „szczotka” pomagając usunąć z organizmu wszystkie zbędne i szkodliwe produkty, których pozbyły się Twoje tkanki. 

WŁĄCZ OSTROPEST I SIEMIĘ LNIANE

Najlepiej świeżo mielone, które wspomogą pracę wątroby, aby mogła sprawnie detoksyfikować krążące w organizmie toksyny.

Zadbaj o regularne wypróżnianie się

Kiedy masz zaparcia masy kałowe zalegają w jelicie grubym, którego fizjologiczną rolą jest resorpcja, czyli zwrotne wchłanianie do organizmu pewnych związków np. wody, witamin czy cholesterolu. 

Usuń wszystkie produkty, których nie było w sklepie 50 lat temu

Nie jest to nasze fizjologiczne pożywienie, lecz sztuczny wymysł naszych czasów, który nie ma nic wspólnego z prawdziwym odżywianiem organizmu.

Wyrzuć plastikowe opakowania i puszki

Nie kupuj foliowanych warzyw w plastikowych torebkach, mrożonek w woreczkach, mięsa z plastykowanego pojemnika, czy wędlin zapakowanych w plastikowe pudełeczka. Składniki z plastiku tj. bisfenol przenikają do żywności, a wraz z nią do organizmu. Jeśli kupujesz produkty w puszkach od razu po otwarciu przełóż do szklanego opakowania. 

Nie kupuj gotowych dań

Wszystkie gotowe produkty zostały zmodyfikowane w ten sposób, aby były dla nas wygodniejsze i szybsze w przygotowaniu. Jednak dobrze wiemy, że gdyby nie konserwanty i stabilizatory, gotowe posiłki zachowałyby swoją świeżość i jakość przez maksymalnie kilka dni. W przetworzonej żywności znajdziemy barwniki, emulgatory, konserwanty, sztuczne słodziki, substancje stabilizujące i wybielające, a do tego najtańszy tłuszcz, biały cukier lub syrop glukozowo-fruktozowy oraz oczyszczoną sól. 

Ogranicz cukier i nie przesadzaj z węglowodanami

Ich nadmiar przyczynia się do procesów glikacji, które uszkadzają nasze tkanki. Wybieraj produkty bez pszenicy i glutenu, które najmocniej pobudzają wydzielanie insuliny i odkładanie tkanki tłuszczowej.

Pij wodę z solą himalajską

Dzięki niej nawodnisz organizm i wspomożesz usuwanie dotychczas nagromadzonych toksyn. 

23. lutego 2018 r.
Zamknij menu