5 rzeczy, które możesz zrobić dla swojego serca

Dzięki systematycznej aktywności fizycznej można zapobiec rozwojowi nadciśnienia tętniczego u osób ze zdiagnozowaną chorobą. Ruch pomaga też obniżać jego wartość, a naczynia krwionośne lepiej pracują i przepompowują krew.

Aktywność fizyczna a układ krwionośny

Aktywność fizyczna przyczynia się do zwiększenia pojemności wyrzutowej serca, a tym samym zmniejszenia ciśnienia krwi. Bardziej elastyczny układ naczyniowy staje się wydolniejszy, zaś gęstsza sieć naczyń włosowatych przyczynia się do mniejszej zachorowalności na choroby układu krążenia. Osoby regularnie uprawiające sport mają też większą pojemność tlenową krwi. 

5 rzeczy, które możesz zrobić dla swojego serca

  1. Traktuj wysiłek fizyczny jako przyjemność nie zaś uciążliwość.
  2. Bądź aktywny codziennie, w różny sposób, tak jak to tylko potrafisz.
  3. Staraj się wykonywać łącznie 30 minut ćwiczeń o umiarkowanej intensywności przez większość dni tygodnia a najlepiej codziennie.
  4. Jeżeli możesz, czerp także przyjemność z systematycznego wykonywania bardziej intensywnych ćwiczeń, które przyniosą ci dodatkowe korzyści zdrowotne.
  5. Pamiętaj o zdrowej diecie bogatej w kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6
13. października 2017 r.
Zamknij menu