Co się stanie, gdy będziesz jeść migdały codziennie?

By skorzystać z niesamowitych właściwości migdałów wystarczy jeść zaledwie garść (70 g) dziennie - tylko tyle wystarczy, aby obniżyć ciśnienie krwi i dostarczyć organizmowi białka, zdrowych tłuszczy i pokaźnej dawki witamin i minerałów.

Niesamowite właściwości migdałów

Migdały są bogate w witaminę E, ważny przeciwutleniacz, który działa jako eliminator zepsutych komórek w organizmie, a tym samym wspiera zdrowie tkanek. Odpowiednie spożycie witaminy E chroni przed licznymi chorobami.

Ci, którzy skubią migdały jako przekąskę, automatycznie ograniczają apetyt i zmniejszają ryzyko pojawiania się napadów głodu. 

Migdały mogą wspierać diabetyków. Zawarte w nich tłuszcze i błonnik pomagają stabilizować poziom cukru we krwi. Magnez wspiera wrażliwość komórek na insulinę (migdały = dobre źródło magnezu).

Magnez jest też niezbędny do prawidłowego funkcjonowania nerwów i mięśni. Bierze udział w procesach regulacyjnych wytwarzania cholesterolu i zapobiega powstawaniu zakrzepów, chroni przed arytmią.

Migdały są bogatym źródłem przeciwutleniaczy, które mogą chronić organizm przed skutkami przedwczesnego starzenia i niektórymi rodzajami raka. Najlepszym źródłem są surowe migdały lub masło z ciemnych migdałów. Blanszowane migdały zawierają mniej przeciwutleniaczy.

Nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w migdałach pomagają w zachowaniu prawidowego poziomu cholesterolu. Liczne przeciwutleniacze powodują niski stopień utleniania cholesterolu LDL. Zmniejsza to ryzyko miażdżycy.

Migdały są doskonałym źródłem zdrowych tłuszczów, białka i błonnika. Są również bogate w magnez, witaminę E i inne mikroelementy.

Ważne: na migdały powinny uważać osoby nadwrażliwe na kwas salicylowy. Migdały zawierają więcej tego naturalnego konserwantu niż jakikolwiek inny rodzaj orzechów.

Migdały w Twojej kuchni

Spaghetti z sosem migdałowym

Składniki:

    • 100 g spaghetti pełnoziarnistego
    • szczypta soli 
    • 10 g migdałów
    • kilka listków bazylii
    • ząbek czosnku
    • 50 ml bulionu warzywnego
    • łyżeczka oliwy z oliwek
    • 100 gramów cukinii
    • 30g parmezanu, startego
    • szczypta pieprzu czarnego

Sposób przygotowania:

Makaron gotujemy we wrzącej osolonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

Migdały prażymy bez tłuszczu na patelni aż do brązowienia, wyjmujemy.

Listki bazylii należy umyć, osuszyć i drobno siekać. Czosnek obrać i drobno posiekać.

Wymieszać ze sobą migdały, bazylię, czosnek, bulion i ćwierć łyżki oleju. Doprawić szczyptą soli.

Cukinię oczyścić, umyć i pokroić na długie, cienkie paski. Na patelni rozgrzać ćwierć łyżki oleju. Cukinię obsmażyć przez około 3 minuty ciągle mieszając.

Odcedzić makaron i włożyć z powrotem do garnka.

Cukinię doprawić solą i pieprzem. Dodać sos migdałowy i tarty parmezan. Dodać makaron. Wymieszać wszystkie składniki.

Spaghetti podawać udekorowane listkami bazylii.

 

 

01. lutego 2022 r.
Zamknij menu