Pełna energii mimo wiosennego przesilenia!

Wreszcie świeci słońce i robi się cieplej. Jednak wiele osób w pierwszych tygodniach wiosny odczuwa zmęczenie i brak siły. Skąd bierze się tzw. przesilenie wiosenne i jak możesz mu zapobiec?

Ze względu na wyższą temperaturę naczynia krwionośne rozszerzają się, a ciśnienie krwi spada. Inną przyczyną braku siły jest regulacja gospodarki hormonalnej i przemiany materii. Organizm na nowo uzupełnia zasoby hormonu szczęścia serotoniny, a produkcja melatoniny – hormonu snu – jest ograniczana. Takie zmiany wymagają energii. Całe szczęście wiosenne zmęczenie nie jest stanem, z którym trzeba się pogodzić. Wręcz przeciwnie! Pomóż swojemu organizmowi obudzić się z zimowego snu i przestawić się na nowy sezon. Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy najlepsze porady. Dzięki nim z łatwością sobie poradzisz!

7 porad jak mieć więcej witalności i energii

Porada 1: Zatankuj dużo tlenu. Śpij zawsze, kiedy to możliwe, przy otwartym oknie lub otwieraj je po przebudzeniu i weź kilka głębokich wdechów. To Cię obudzi i wprawi w dobry humor.

Porada 2: Rozruszaj swój układ krwionośny już z samego rana. Zacznij dzień od naprzemiennego prysznica. Wymaga to wprawdzie przełamania, ale pobudza organizm. Po takiej kąpieli od razu czujesz się bardziej fit – i jesteś z siebie dumna, że się przełamałaś.

Porada 3: Pozwól sobie na bogate w witaminy śniadanie z dużą ilością świeżych owoców. W ten sposób uzupełnisz zapas witamin i dostaniesz dodatkową porcję energii i witalności na cały dzień.

Porada 4: Bądź aktywna i rozruszaj swoje ciało. Wysiądź przystanek wcześniej i resztę drogi do pracy przejdź na piechotę. Albo lepiej: pojedź rowerem.

Porada 5: Nie opuszczaj treningu. Ustal stałe dni treningowe. W ten sposób poprawisz regularność treningów i nic nie pozostawisz przypadkowi.

Porada 6: Ciesz się pierwszymi promieniami słońca. Wykorzystaj przerwę obiadową na spacer. Dzięki słońcu hamowana jest produkcja hormonu snu melatoniny, a w zamian za to wydzielana jest witamina D i serotonina. To Cię obudzi i sprawi, że będziesz czuła się szczęśliwa.

Porada 7: Zrelaksuj się na koniec dnia. Jeżeli trudno Ci to przychodzi, pomoże Ci lawendowa kąpiel stóp. Dzięki temu osiągniesz wewnętrzny spokój i zaśniesz zrelaksowana, a to najważniejszy warunek, aby w dobrym nastroju rozpocząć kolejny dzień.

06. kwietnia 2018 r.
Zamknij menu