Czas na jesienne przetwory!

Dlaczego warto robić (i jeść!) domowe przetwory?

Smaki lata zamknięte w słoiczkach to nie tylko pyszny sposób na spędzanie jesiennych i zimowych wieczorów. Domowe przetwory są ważnym elementem diety. Dlaczego? 

Kiszonki

Zakisić można praktycznie wszystko i nie wymaga to dużego nakładu czasu. Kiszone ogórki czy kapusta sprawdzą się jako dodatek do obiadów. Papryczki, cukinia i wiele innych warzyw mogą też posłużyć jako składnik sałatek. Warto o nich pamiętać, ze względu na to, że:

  • zakwaszają żołądek,
  • wzmacniają odporność,
  • pomagają w trawieniu,
  • regulują metabolizm,
  • poprawiają aktywność hormonów tarczycy,
  • działają bakteriobójczo,
  • stabilizują poziom cukru we krwi.

Konserwowe

Najlepiej wybierać te domowe, bo wiemy czego użyliśmy podczas ich przyrządzania. W sklepie do ogórków konserwowych często dodają soli, cukru, konserwantów lub oleju. Przyprawy mogą wzmocnić ich barwę lub wyostrzyć smak, ale nadmiar cukru nie jest wskazany w diecie. 

Przetwory owocowe

Dżemy i soki to alternatywa dla świeżych owoców, deserów i słodkości w ponure dni. Zachowują błonnik i część witamin, a także mają niesamowity smak i aromat. Przetwory zrobione w domu przede wszystkim nie mają tyle cukru co sklepowe. Dzięki naturalnej fruktozie poprawiają humor i można je mieć zawsze w domowej piwniczce czy spiżarce. Własnoręcznie wykonane przetwory mogą być prezentem dla bliskich: wystarczy że użyjemy ładnej nakrętki czy naklejki  z datą produkcji. 

10. października 2017 r.
Zamknij menu