DZIEŃ 15: PROGRAM PŁASKI BRZUCH

Zimna woda zdrowia doda! Jak ważny i niedoceniony jest płyn, który pozwala na przebieganie większości procesów w naszym ciele! To pewne, że zwiększając ilość spożywanej wody odczujesz nie tylko ulgę w brzuchu, ale poprawi się jego napięcie! Najlepsze jest to, że w tej zmianie w życiu codziennym nie musisz się niczego wyrzekać. To jak będzie?

Ile wody jest w kobiecie?

Zawartość wody zależy od wieku, płci, budowy ciała. Na przykład organizm noworodka zawiera 75-80% a dorosłej kobiety około 54%. Z wiekiem zawartość wody zmniejsza się. U kobiet, z powodu większej ilości tłuszczu w ciele, udział procentowy wody jest nieco mniejszy, niż u mężczyzn. U osób dorosłych zawartość wody w beztłuszczowej masie jest relatywnie stała i wynosi 75%, natomiast w poszczególnych tkankach jest różna, np. wątroba ma około 65%, kości - 25%, żółć - 86%, a sok żołądkowy - 97%.

Cudowny napój bez zbędnych kalorii

Woda niesie ze sobą wiele korzyści. Picie dużych ilości wody pomaga zapobiegać zaparciom. W Polsce dużo osób cierpi na nadwagę, więc fakt iż woda jest napojem zupełnie pozbawionym kalorii (energii) ma bardzo istotne znaczenie. Woda spełnia też w przestrzeniach międzykomórkowych rolę zabezpieczającą i zwilżającą.

Ile pić wody?

Oczywiście jeśli nie jesteś w stanie wypić w ciągu dnia nawet litra, nie stawiaj sobie za zadanie wypicia dwóch!

  1. Najpierw poobserwuj siebie ile rzeczywiście wody pijesz,
  2. następnie zwiększ tę ilość o 2 szklanki więcej w ciągu dnia – tak przez 5 dni.
  3. Twoje zapotrzebowanie to Twoja waga x 0,35 ml (jeśli jesteś osobą średnio aktywną), czyli jeśli ważysz 60 kg x 0,35 ml = powinnaś wypić 2,100. Do dzieła!

Królowa jest tylko jedna

  • Woda jest niezbędna do zachowania odpowiedniej objętości i ciśnienia krwi w ciele, a jako główny składnik krwi transportuje składniki odżywcze i tlen do wszystkich komórek ciała,
  • oczyszcza organizm ze szkodliwych produktów przemiany materii takich jak mocz i pot,
  • reguluje temperaturę ciała poprzez pocenie organizm pozbywa się nadmiaru ciepła,
  • woda współpracuje z enzymami trawiennymi i pozwala na lepsze przyswojenie składników odżywczych przez organizm,
  • nawilża stawy, gałki oczne, a także ułatwia przełykanie pożywienia,
  • uczestniczy w przenoszeniu dźwięku przez ucho środkowe,
  • stale utrzymuje odpowiednie nawilżenie płuc,
  • i wreszcie woda pozwala oddychać!

RADA NA DZIŚ: Zapisz, ile wody dziś wypiłaś. Od jutra zacznij zwiększać jej ilość w diecie.

16. sierpnia 2020 r.
Zamknij menu