Dzień 2: Program Płaski brzuch

Każdy narząd w naszym ciele prowadzi bogate życie. Na przykład mózg potrzebuje litra krwi na minutę, żeby ciało nie zemdlało.

Ściśnij obie pięści i przyłóż je do siebie - takiej wielkości jest Twoje serce. Wykonuje 10 000 uderzeń w ciągu doby i nie mamy na to żadnego wpływu.

Jak o to wszystko dbać? 

Dlaczego ruch jest życiem, a jedzenie paliwem? 

Dlaczego tłuszcz trzewny zagraża zdrowiu?

Co w brzuchu piszczy?

Mięśnie gładkie czyli nasze organy wewnątrz ciała biorą udział w procesach życiowych o fundamentalnym znaczeniu. Potrafią się aktywnie regenerować przechodząc podziały komórkowe. Ich otłuszczenie (czyli tłuszcz trzewny) obciąża je i powoduje szereg chorób. Przykładowo, gdy tłuszcz przyczepi się do serca zwiększa ryzyko zawału, a u kobiet może być przyczyną niepłodności.

Ile tłuszczu trzewnego nie stanowi problemu?

Wisceralny tłuszcz u kobiet stanowi 5-8%, u mężczyzn zaś 10-20% masy całkowitej tkanki tłuszczowej białej. Wyższe wartości sprzyjają rozwijaniu się problemów zdrowotnych.

Wraz z upływem czasu ilość tanki tłuszczowej podskórnej maleje, a wzrasta wewnątrz ciała

Jak to sprawdzić?

W naszych klubach dostępna jest maszyna, która określa poziom wisceralnego tłuszczu trzewnego. Wystarczy zgłosić się na pomiary. Do takiego testu nie musisz się specjalnie przygotowywać. Naprawdę warto to sprawdzić.

Jak pozbyć się niechcianego gościa?

  1. Tłuszcz trzewny uwielbia alkohol, jeśli chcesz się go pozbyć – wyeliminuj go na stałe ze swoich nawyków żywieniowych.
  2. Powstawanie otłuszczenia okołonarządowego jest silnie uwarunkowane przez styl życia. Tryb siedzący powoduje szybkie otłuszczanie się narządów wewnętrznych, wystarczy wprowadzić aktywność 2-3 razy w tygodniu aby zapobiec jego powstawaniu.
  3. Dieta również ma znaczenie – każda nadwyżka kaloryczna będzie rozdzielana na tłuszcz zapasowy.
  4. Trening interwałowy zabezpiecza na 2 dni! Co to znaczy? Po takim treningu przemiana materii przyspiesza na kolejnych 48 godzin, dlatego jest tak skuteczny w walce z tłuszczem trzewnym.

RADA NA DZIŚ: Zapisz się na analizę składu ciała w swoim klubie Mrs.Sporty i wspólnie z trenerem zaplanuj dietę i trening na najbliższy miesiąc.

03. sierpnia 2020 r.
Zamknij menu