DZIEŃ 20: PROGRAM PŁASKI BRZUCH

Z nogami nie ma żartów – ten kto choć raz poznał siłę treningu nóg ten wie, jak ciężko jest po nim usiąść na krześle! Ten ogromny kompleks, który stanowi dobre 70% masy ciała to pożeracz kalorii. Trenowanie kończyn dolnych dodatkowo dużo silniej angażuje brzuch, niż same jego spięcia. 

Jakie ćwiczenia na nogi wykonywać?

Każde! Od przysiadów, przez wykroki do spięć łydek. Jak każda struktura  naszym ciele wymaga kompleksowej i zindywidualizowanej opieki, dlatego warto spojrzeć na siebie nie tylko przez pryzmat wyglądu, ale także potrzeb ciała. 

Które ćwiczenia sprawiają Ci najwięcej trudności i są dla Ciebie ciężkie? Tych rób najwięcej!

Nie zapominaj też, że nogi to łydka – ich trening również ma ważne znaczenie.

Jak często trenować nogi?

Nogi to duża grupa mięśniowa, która potrzebuje trochę więcej czasu na regenerację. Jeśli skupiasz się tylko na nich, zrób sobie 3 dni przerwy zanim chcesz ponownie ją poruszyć. Jeśli jednak ćwiczysz obiegowo i poruszasz je w 2 czy 3 ćwiczeniach nic nie stroi na przeszkodzie aby trenować je częściej. W obu przypadkach działanie będzie skuteczne. Przewagą treningu w klubie Mrs.Sporty jest jednak to, że możesz wykonywać go częściej niż 2 razy w tygodniu i angażujesz w jego trakcie wszystkie mięśnie.

Na co uważać podczas ćwiczeń na nogi?

  1. Prawidłowa postawa ciała z napiętym i zaktywizowanym brzuchem to podstawa wszelkich ćwiczeń – postaw na ten aspekt i przyłóż się do niego.
  2. Rozgrzewka, jak w każdym innym przypadku powinna dotyczyć całego ciała.
  3. Podczas przysiadów zwróć uwagę na to, czy Twoje kolana nie schodzą się do środka i czy kręgosłup pozostaje prosty na całej jego długości.
  4. Nie wykonuj ćwiczeń zbyt dynamicznie – mocniej zaangażujesz mięśnie ćwicząc wolniej i dokładniej.
  5. Regeneruj! Jeśli czujesz, że Twoje nogi nie wróciły do formy po ostatnich zmaganiach wybierz dla nich ćwiczenia lżejsze z mniejsza liczbą powtórzeń czy obciążeniem lub postaw na całkowitą regenerację.

RADA NA DZIŚ: Na Twojej drodze do płaskiego i mocnego brzucha nie może zabraknąć ćwiczeń na dolną część ciała. Podczas treningu w Mrs.Sporty ćwiczenia na tę partię wykonuj wolno i dokładnie.

21. sierpnia 2020 r.
Zamknij menu