DZIEŃ 19: PROGRAM PŁASKI BRZUCH

Związek miedzy piciem alkoholu a tyciem jest znany od dawna. Wynika to z kaloryczności samego alkoholu, a także jego specyficznego metabolizmu oraz złych decyzji podejmowanych zwykle w stanie nietrzeźwości. 

Czy od alkoholu się tyje?

Alkohol dostarcza tak zwanych pustych kalorii. Ilość kalorii w alkoholu jest zależna od jego rodzaju oraz dodatków, które zostały użyte na przykład do drinków

Spożywanie nadmiernych ilości alkoholu bardzo często wiąże się z objadaniem, spożywaniem niezdrowych pokarmów oraz poczuciem braku energii i chęci do wysiłku fizycznego. 

Warto pomyśleć, jak pić alkohol rozsądnie, bez szkody dla swojego zdrowia oraz wyglądu.

Jak uniknąć tycia związanego ze spożywaniem alkoholu?

By uniknąć tycia spowodowanego alkoholem, nie trzeba decydować się na abstynencję. Poniższe wskazówki pozwolą lepiej kontrolować ilość kalorii przyswajanych wraz z alkoholem.

  • Nie należy pić na pusty żołądek. Pity w ten sposób alkohol momentalnie się wchłania nie tylko prowadząc do upojenia, ale też podnosząc poziom cukru we krwi.
  • Większość gatunków alkoholu zawiera cukry proste, przez co mogą wpływać na poziom glukozy we krwi, gwałtownie go podnosząc. Dlatego podczas zakrapianych imprez, należy robić regularne przerwy na posiłek.
  • Należy wybierać drinki typu light i niskokaloryczne napoje gazowane.
  • Warto mieć pod ręką wodę mineralną, by gasić pragnienie pomiędzy drinkami, ograniczyć ilość wypijanego alkoholu oraz uniknąć kaca na drugi dzień.
  • Należy starać się unikać wysokokalorycznych koktajli oraz wieloskładnikowych drinków.
  • Najlepiej pić drinki powoli, małymi łykami.
  • Nie powinno się próbować za wszelką cenę dotrzymać kroku znajomym i pić „kolejek”. Bezpieczniejsze oraz zdrowsze jest spożywanie alkoholu we własnym tempie.
  • Rozcieńczanie niektórych alkoholi (np. białego wina) odrobiną wody pozwala pić je dłużej i wolniej.
  • Należy przestrzegać zalecanych norm spożycia alkoholu. Umiarkowane spożycie alkoholu to jeden drink dziennie w przypadku kobiet i dwa drinki dziennie w przypadku mężczyzn.
  • Szczególnie niezdrowe jest weekendowe upijanie się.
  • Przed wieczornym wyjściem warto przygotować sobie w domu zdrowe przekąski, by zaspokoić głód po powrocie z imprezy.

RADA NA DZIŚ: Sięganie po kieliszek w trakcie rozmowy to odruch. Gdy pijesz wino, rozcieńczaj je wodą. W ten prosty sposób wypijesz mniej – i alkoholu i kalorii!

20. sierpnia 2020 r.
Zamknij menu