DZIEŃ 23: PROGRAM PŁASKI BRZUCH

Czy wiesz, że niektóre słodziki mają fatalny wpływ na funkcjonowanie całego układu pokarmowego i są przyczyną wielu jego chorób? Najnowsze badania pokazują, że aspartam, sukraloza, sacharyna, neotam, adwantam i acesulfam K wykazują toksyczne działanie na drobnoustroje jelitowe.

Gdzie najczęściej występują słodziki?

Słodziki są obecne w składzie słodyczy, deserów, produktów nabiałowych, napoi bezalkoholowych. Niektóre z nich, jak np. ksylitol, który wykazuje działanie przeciwpróchnicze, wykorzystuje się do produkcji past do zębów oraz środków przeznaczonych do płukania jamy ustnej. Niskokaloryczne substancje słodzące znajdziemy zarówno w produktach, które są specjalnie oznaczone jako m.in. „zero kalorii”, lub „dla diabetyków”, jak i w tradycyjnych. Dżemy, galaretki, kisiele, wypieki bardzo często zawierają słodziki zamiast cukru.

Czy słodziki rzeczywiście nie mają kalorii?

Niektóre słodziki mają kalorie i to całkiem sporo, bowiem w 100g. można znaleźć nawet do 400 kcal. Różnica polega na tym, iż stosuje się je w niewielkich dawkach przez wzgląd na silnie słodki smak.

Gorzka prawda o słodzikach

Niestety zalecenia w przypadku słodzików są jasne – im mniej tym lepiej. Jakie mogą być skutki ich nadużywania?

  • bóle głowy (także te migrenowe)
  • zawroty głowy
  • nudności
  • drętwienia i skurcze mięśni
  • przybieranie na wadze
  • wysypki
  • depresje
  • częstoskurcz serca
  • bezsenność
  • problemy z widzeniem
  • szum w uszach i utrata słuchu
  • trudności z oddychaniem
  • utrata smaku
  • zawroty głowy
  • utrata pamięci
  • bóle stawów

RADA NA DZIŚ: Zrób przegląd szafek w kuchni. Jak wiele produktów zawiera słodziki? Być może czas poszukać ich zamienników?

24. sierpnia 2020 r.
Zamknij menu