DZIEŃ 26: PROGRAM PŁASKI BRZUCH

Kolejny dzień płaskiego brzucha! I nie chodzi tu tylko o ładny wygląd, ale w dużej mierze o zdrowie! Dlaczego brzuch i jego wygląd jest tak ważny dla zdrowia?

Alergie wypychają brzuch

Spójrz na swój brzuch: może i nie ma na nim dużo tkanki zapasowej, ale jest jakiś taki wzdęty i okrągły. Czasami rano na czczo wygląda super, a zaraz po zjedzeniu śniadania staje się duży i nabrzmiały.

To  może być niestrawność wynikająca z nietolerancji oraz alergii. Sprawdzenie oraz wyeliminowanie produktów, które powodują taki san nie tylko przyczyni się do tego, że brzuch stanie się wizualnie ładniejszy, ale zapobiegnie wielu chorobom, które mogą wynikać z takiego stanu.

Czym się różni alergia od nietolerancji?

Alergia to immunologiczna reakcja organizmu po spożyciu jakiegoś produktu. Alergia może pojawić się natychmiast w przeciągu kilku sekund, ale bardzo często jest utajona lub bagatelizowana. Bo przecież często tak się zdarza, że czujemy, iż coś nam nie służy, a mimo to dalej to jemy.

Natomiast nietolerancja to również reakcja organizmu na spożywany produkt, jednak nie występuje w niej czynnik immunologiczny, innymi słowy po zjedzeniu czegoś organizm nie produkuje przeciwciał.

W obu przypadkach praktycznie zawsze występują wzdęcia!

Co można z tym zrobić?

  1. Zbadać
  2. Zastosować dietę eliminacyjną
  3. Uprawiać sport

Dieta eliminacyjna na płaski brzuch

Po konsultacji z lekarzem warto zastosować program żywieniowy, który będzie wspierał nie tylko całą sylwetkę, ale wyeliminuje efekt balonika w brzuchu.

Takim programem żywieniowym posługujemy się my! Mrs. Sporty stworzyło innowacyjny program odżywiania, który wspiera kobiety w każdym wieku, stanie oraz możliwościach. Przystąpienie do niego nic nie kosztuje, także warto dla zdrowia i dla brzucha!

Sport leczy alergie

Najtańszy i najskuteczniejszy środek leczniczy na wszelkie dolegliwości? Tak! To właśnie jest sport. Dzięki aktywności fizycznej usprawnia się praca wielu układów, w tym układu pokarmowego.

  • Przywraca równowagę hormonalną – a przecież reakcje głodu, przyjmowania pokarmu i trawienia zależne są od hormonów.
  • Przyspiesza trawienie - spacer po spożytym posiłku wspiera szybszą przemianę. Wyrobienie sobie nawyku spacerowego po zjedzeniu jest dobrym rozwiązaniem dla płaskiego i zdrowego brzucha.
  • Aktywność fizyczna wspiera odporność przeciwdziałając alergiom. Osoby aktywne fizycznie rzadziej cierpią z tytułu niestrawności i alergii pokarmowych. Ruszaj się ile wlezie!

Jakie produkty najczęściej uczulają?

Zboża zawierające gluten – pszenica, żyto, jęczmień

  • Jaja – całe lub tylko żółtko czy białko
  • Skorupiaki – kraby, homary, krewetki
  • Ryby – dorsz, szprot, śledź, łosoś, tuńczyk
  • Mleko i produkty mleczne
  • Orzechy ziemne.

Czy to oznacza, że jak jestem uczulona, to do końca życia nie będę mogła tego jeść?

Na szczęście nie! Uczulenie mija po 24 godzinach od odstawienia produktu uczulającego. Po wdrożeniu diety eliminacyjnej można przystąpić do odczulań – albo metodą tradycyjną lub mniej inwazyjną, a równie skuteczną – biorezonansem. Tak czy siak alergiami trzeba się zająć dla zdrowia i płaskiego brzucha.

RADA NA DZIŚ: Jeśli Twoim problemem są częste wzdęcia, skonsutuj się z lekarzem. Wraz z nim wyklucz alergie oraz inne choroby, które mogą odpowiadać za taki stan rzeczy.

27. sierpnia 2020 r.
Zamknij menu