DZIEŃ 28: PROGRAM PŁASKI BRZUCH

Gorszy dzień?

Znasz to: chęci może nawet są, ale sił brakuje?

A może kolejny raz przedłużony dzień w pracy i uczucie, że już nawet nie mas ochoty iść poćwiczyć?

Doskonale Cię rozumiemy, bo jedną ze stałych cech motywacji, jest to, że ona kiedyś najzwyczajniej w świecie spada. Ważne jest jednak, żebyś umiała podnieść się  tego stanu i chciała zadbać o siebie. Bo ruch jest częścią Ciebie i dziękujemy Ci za to, że to nas wybrałaś. 

Naucz się słuchać swoich potrzebach

Nie patrz w kolorowe czasopisma. Wyznacznikiem jest, to co odczuwa Twój organizm. Jak już znajdziesz priorytety, przemyśl:

  • co jest osiągalne?
  • z czym musisz się zmierzyć?
  • gdzie szukać pomocy? 

Podejmij małe kroki i działania – nie rzucaj się na głęboką wodę. Zacznij od podstaw i daj sobie szansę na popełnianie błędów. Określi do kiedy chcesz osiągnąć cel i wystartuj. Czekanie na odpowiedni moment nie jest najlepszą strategią. Nie zapominaj o pomocy eksperta.

Nie daj się wkręcić – zdrowie to nie ładne ciało, dbasz o wiele więcej!

Kolejnym ważnym elementem układanki jest sposób postrzegania treningu, diety i innych elementów zdrowego stylu życia, jako „zło konieczne” i stos wyrzeczeń.

Nastawienie do nowości w sposób pozytywny i eksperymentalny może szczerze nas zaskoczyć i dać nam wiele ciekawych pomysłów na to, jak realizować siebie w nowych postanowieniach.

Podejmując kroki staraj się aby nie były siedmiomilowe. Weź pod uwagę, że zmiana ma być trwała. Nie oczekuj szybkich efektów i dostrzegaj małe sukcesy.

Nie uzależniaj swojego sukcesu od innych i „koleguj się” z tymi, którzy Cię motywują. Oderwij się od „loży szyderców” i pamiętaj, że nigdy nie będziesz taki jak inni, więc zmieniaj się dla siebie.

Daj sobie szansę, czyli sposoby na „załamkę”:

  • Szukaj rozwiązań zgodnych z Twoimi potrzebami.
  • Nie szukaj „chwilówek” i cudownych receptur na zdrowie.
  • Zmiany zawsze na początku przerażają, ale to nie powód, żeby nie spróbować.
  • Znajdź kogoś lub coś, co będzie da Ciebie motywacją.
  • Nie traktuj zmian zadaniowo, bo stracisz przyjemność z osiągania celów, zdystansuj się.
  • Kiedy brak Ci motywacji - wracaj do tego, jak dobrze czujesz się po treningu i zdrowym posiłku.
  • Wakacje czy ferie, to nie powód aby rezygnować z siebie.
  • Inwestycja w zdrowie zawsze się zwraca.
  • Zmiana wymaga wizji, głębokiej potrzeby, zdolności do zmiany i nagród.
  • Wykorzystaj kryzys do zrobienia czegoś ważnego dla siebie, dostrzeż go najszybciej jak potrafisz. Skoncentruj się, na tym co możesz zrobić, poszukaj wsparcia i zachowaj pozytywne nastawienie.
  • Nie miej wyrzutów sumienia, kiedy coś idzie nie po Twojej myśli, jeden stracony dzień, nie jest powodem, dla którego kolejne mają takie być.
  • Przejmij kontrolę nad swoimi potrzebami, postaw granicę i dobrze zarządzaj czasem wolnym.
  • Pierwsze kroki: 

Krok 1: Dieta  – zmień to, co możesz.
Krok 2: Trening  – wyjdź z domu.

RADA NA DZIŚ: Pamiętaj, że jeden zawalony trening nie spowoduje, że Twoje ciało zmieni się na gorsze. To tak nie działa. Ale gdy jest ich kilka pod rząd...

29. sierpnia 2020 r.
Zamknij menu