Naturalne antybiotyki: czosnek, kasza jaglana, echinacea i inne...

PROBIOTYCZNA ŻYWNOŚĆ

Sięgaj po fermentowane produkty mleczne np. jogurt, kefir, zsiadłe mleko. Jeśli masz taką możliwość wybieraj żywność z dobrego domowego wiejskiego źródła, ponieważ proces pasteryzacji niszczy dobroczynne drobnoustroje. Zima to czas, gdy na naszych stołach powinna pojawić się kapusta kiszona. Możesz ją traktować jako dodatek do surówek. Sięgnij też po ogórki kiszone, kiszone buraki, zakwas buraczany, naturalny ocet jabłkowy najlepiej ekologiczny lub domowej roboty z własnych jabłek.

IMBIR

Ma wiele właściwości leczniczych. Korzystnie wpływa na proces trawienia, niweluje wzdęcia, obniża cholesterol jest doskonałym środkiem odkażającym i przeciwzapalnym. Herbata imbirowa jest świetnym środkiem na przeziębienie – pomaga na ból gardła oraz kaszel. Herbata z imbiru to również środek wspomagający leczenie bólu mięśni i stawów.

MIÓD

Ma zbawienne działanie na organizm człowieka i jest jednym z najczęściej wymienianych naturalnych antybiotyków. Jest nie tylko bardzo smaczny, ale ma również właściwości prozdrowotne. Przede wszystkim wzmacnia serce, jest dobry na przeziębienia oraz kłopoty z gardłem (wspomaga walkę z infekcjami), koi nerwy, goi rany, ma właściwości antybakteryjne i odżywia mózg. Miody zawierają ogromną ilość witamin i składników odżywczych, które wzmacniają układ odpornościowy. Swoje działanie zawdzięczają zapewne białkom, które wykazują właściwości bakteriobójcze. Miodowe lekarstwa wzmacniają serce i inne organy człowieka, dlatego są niezastąpione w okresie zwiększonego wysiłku fizycznego. Są różne rodzaje miodów, a każdy z nich posiada swoje nieocenione właściwości. Nałożenie miodu na rany i oparzenia przyspiesza gojenie.

CZOSNEK

Naturalny antybiotyk, który leczy infekcje i przeziębienia. Zawiera siarkę, wiele witamin oraz allicynę – naturalny składnik o działaniu przeciwbakteryjnym oraz skordyninę A i B. Jest źródłem prowitaminy A, Wit C, PP, witamin B, szeregu pierwiastków i minerałów. Zawiera też wapń, potas, magnez, żelazo miedź, nikiel, kobalt, selen, german i chrom, które są bombą wzmacniającą organizm.

Czosnek + Miód + Cytryna, czyli naturalny antybiotyk w postaci syropu

Składniki: 

  • 3 cytryny,
  • 10 ząbków czosnku,
  • 1 szklankę miodu (najlepiej lipowego)

Sposób przygotowania:

Przygotuj słoik, w którym później umieścisz syrop. Cytrynę przekrój na pół i wyciśnij z niej sok wraz z miąższem. Wyciśnięty sok z cytryny (bez pestek) wlej do słoika. Obierz czosnek. Każdy ząbek przeciśnij przez praskę. Dodaj do soku z cytryny. Szklankę miodu wlej do słoika. Wszystkie składniki bardzo dokładnie wymieszaj. Zakręć słoik i wstaw do lodówki na 3 doby. Syrop może być przechowywany w lodówce przez ok. 2-3 tygodnie.

Spożywaj: Profilaktycznie: dzieci - 1 łyżeczka dziennie, dorośli - 1 łyżka dziennie

Podczas choroby: dzieci - 1 łyżeczka 3 razy dziennie, dorośli - 1 łyżka 3 razy dziennie.

ECHINACEA

Nie tylko może pomóc zapobiec chorobom poprzez wzmocnienie układu odpornościowego, ale może także skrócić czas choroby. Badania naukowe w znacznej mierze potwierdziły szeroki zakres działania leczniczego echinacei. Podstawowym i powszechnym zastosowaniem jest przy poprawie odporności. Ma działanie przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe oraz przeciwgrzybiczne. Stymuluje przemianę materii! Ma działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne oraz przeciwgorączkowe. Echinacea uprawiana jest również w ogrodnictwie w celach ozdobnych.

SIEMIĘ LNIANE

To źródło kwasów tłuszczowych omega-3 oraz dwóch frakcji błonnika – rozpuszczalnej i nierozpuszczalnej, które wspomogą jelita. Jedzenie siemienia jelitowego usprawni pasaż jelitowy oraz pomoże zasiedlić jelita dobrymi drobnoustrojami, które będą chronić nas przed chorobami.

KASZA JAGLANA

To świetny sposób na przeziębienie. Nie bez powodu jest wymieniana wśród naturalnych antybiotyków - jej spożywanie poprawia odporność, wykazuje właściwości przeciwwirusowe. Mówi się, że kasza jaglana skraca katar o dwa dni, tak jak znane środki na przeziębienie, a to głównie dlatego, że ma działanie osuszające, pozwala pozbyć się zalegającego śluzu. Poza tym rozgrzewa, co w przypadku choroby również wspomaga powrót do zdrowia. Bogate źródło witamin z grupy B, błonnika, żelaza, witaminy PP, fosforu, wapnia.

CYTRYNA

Znana jest przede wszystkim z dużej zawartości witaminy C, która wzmacnia naszą odporność. Warto po nią sięgnąć profilaktycznie w okresie jesiennym, zimowym i wiosennym, kiedy ryzyko różnorodnych infekcji bakteryjnych i wirusowych jest największe. Cytryna często stanowi dodatek do gorącej herbaty. Niestety pod wpływem wysokiej temperatury witamina C zawarta w owocu traci swoje zdrowotne właściwości. Lepiej więc wykorzystać cytrynę np. jako dodatek do sałatek, deserów czy zimnych napojów.

16. kwietnia 2020 r.
Zamknij menu