Poznaj jedno z najlepszych ćwiczeń funkcjonalnych!

Konkurencja dla przysiadu? Tak! Zapraszamy Cię dzisiaj do ćwiczenia, które popularnie nazywane jest zakrokiem!

Mięśnie zaangażowane w ruch:

  • m. czworogłowy uda
  • m. kulszowo-goleniowe,
  • m. pośladkowy,
  • m. prosty brzucha.

Wystartuj dobrze

Do tego ćwiczenia przydadzą Ci się hantelki, sztanga, butelki z wodą, dowolne poręczne przedmioty o tej samej wadze lub ciężar własnego ciała.

  1. Pozycja stojąca.
  2. Hantelki trzymane chwytem młotkowym.
  3. Klatka piersiowa wypchnięta do przodu, łopatki ściągnięte, brzuch i pośladki napięte.

Jak wykonać ćwiczenie?

  1. Wykonaj zakrok jedną nogą do tyłu. Noga z przodu pozostaje w miejscu i dociska całą powierzchnią stopy do podłogi.
  2. W pozycji zakrocznej ugnij kolana tak, aby uzyskać w obu kąt prosty, kolano nogi zakrocznej nie dotyka podłogi. Nie odchylaj tułowia.
  3. Wykonując wydech, przenieś ciężar na nogę wykroczną i energiczną pracą nóg wróć do pozycji wyjściowej.
  4. Wykonaj wyznaczoną liczbę powtórzeń na każdą nogę.

Wykonaj serię 20 powtórzeń, a samo ćwiczenie powtórz 5 razy na każdą stronę.

Wskazówki:

  • Pamiętaj o prostych plecach.
  • Nie wysuwaj nadmiernie kolana za linię palców.
  • Nie bujaj tułowiem, utrzymuj kolce biodrowe na jednym poziomie.
  • Głowę trzymaj w równej linii z plecami.
  • Wzrok skieruj przed siebie.
12. września 2020 r.
Zamknij menu