Typy figury: gruszka, jabłko czy klepsydra?

Typy figury gruszka, jabłko i klepsydra

Nasze ciało, a tym samym także figura, są warunkowane przez geny i nie mamy na to wpływu. Jednak to sposób odżywiania i aktywność fizyczna determinują ilość tłuszczu w naszym ciele. Jak wiadomo, otyłość jest niebezpieczna dla zdrowia, a ryzyko jej następstw zależy przede wszystkim od rozmieszczenia tkanki tłuszczowej. W zależności od tego, w jakich miejscach tyjemy, wyróżniamy następujące typy figury: gruszka, jabłko i klepsydra. 

sylwetka jabłko:

  • szczupłe nogi
  • małe wcięcie w talii
  • tkanka tłuszczowa gromadzi się w okolicy brzucha

figura gruszki:

  • wąskie ramiona
  • wcięcie w talii
  • tkanka tłuszczowa gromadzi się na biodrach i udach

figura klepsydra:

  • szerokie biodra
  • szerokie ramiona i klatka piersiowa
  • wąska talia
  • tkanka tłuszczowa odkłada się na biodrach i biuście

Typy sylwetki i ich wpływ na zdrowie

SYLWETKA JABŁKO

Kobiety o figurze jabłka gromadzą tkankę tłuszczową przede wszystkim w okolicy brzucha. Gdy tłuszcz gromadzi się głęboko i tworzy warstwę wokół naszych narządów wewnętrznych, mówimy o trzewnej tkance tłuszczowej. Komórki tłuszczowe w żołądku różnią się od tych zgromadzonych na nogach czy pośladkach. Potrzebują silnego ukrwienia i krzyżują się z komórkami nerwowymi. Ponadto tego typu komórki nerwowe są zdolne do wytwarzania hormonów, przez co zwiększają ryzyko zapadania na choroby metaboliczne, cukrzycę oraz choroby sercowo-naczyniowe (np. nadciśnienie).

Sylwetka gruszka

W przypadku "Gruszek" komórki tłuszczowe są rozmieszczone przede wszystkim na biodrach, udach i pośladkach. Tkanka tłuszczowa znajduje się tuż pod skórą. Kobiety o tym typie figury rzadziej zapadają na choroby układu sercowo-naczyniowego czy metabolicznego, ale są podatne na choroby stawów.

Figura klepsydra

Kobiety z tego typu sylwetką wyglądają bardzo kobieco i mogą pracować nad osiągnięciem wymarzonych wymiarów 90-60-90. Gdy przybierają na wadze, komórki tłuszczowe pojawiają się głównie w obszarze klatki piersiowej, bioder i ud. Przy dużej nadwadze, najwięcej tkanki tłuszczowej będzie rozmieszczonej na biodrach i udach.

Zobacz też:

Idealny trening dla każdego typu sylwetki

Regularny trening powtarzany 2-3 razy w tygodniu jest ważny dla każdego z typów sylwetki. Powinien być prowadzony tak, by wzmacniał mięśnie całego ciała. Idealnie sprawdzi się trening interwałowy w Mrs.Sporty, podczas którego aktywizowane są mięśnie brzucha i pleców odpowiedzialne za stabilizację całego organizmu. Podczas treningu otwartych i zamkniętych łańcuchów mięśniowych poprawia się praca układu krążenia, a tym samym zwiększa tempo spalania tłuszczu. Zbilansowana dieta pomoże schudnąć, a potem utrzymać właściwą masę ciała.

KILKA PRAKTYCZNYCH RAD W CELU OSIĄGNIĘCIA JESZCZE LEPSZYCH EFEKTÓW

ODŻYWIANIE, TRENING I REGENERACJA

1. Alkohol utrudnia regenerację

Wątroba, która musi zapewnić potrzebną podczas uprawiania sportu energię, jest po treningu bardzo nadwyrężona. Alkohol dodatkowo ją obciąża, utrudniając w ten sposób regenerację.

2. Jedz jak najmniej przetworzonej żywności

Zdrowe pożywienie przyspiesza regenerację.

3. Wystarczająco długi sen

  • Regeneracja komórek odbywa się przede wszystkim w trakcie snu. Potrzebujemy go więc, by budować mięśnie.
  • Nasze ciało na brak snu reaguje spowolnieniem metabolizmu. Rośnie więc ryzyko szybkiego przybierania na wadze.
  • Wystarczająca ilość snu sprawia, że jesteśmy bardziej odporni na stres. Tym samym rzadziej ulegamy niekontrolowanym atakom głodu."

4. Masaż limfatyczny

  • Masaż limfatyczny wykonywany z pomocą Recovery Boots stymuluje wymianę limfy. Produkty przemiany materii są usuwane szybciej, co pozwala nam błyskawicznie się regenerować.
  • Krótki relaks podczas masażu zwiększa naszą odporność na codzienny stres."

5. Stretching

  • Rozciąganie po treningu jest nie tylko relaksujące, ale też przyspiesza regenerację.

6. Przerwy

  • Pomiędzy treningami zaplanuj jeden dzień odpoczynku. Tyle wystarczy, by Twój organizm mógł się zregenerować.

7. Białko

  • Twoje mięśnie potrzebują białka, którego źródłem powinna być optymalna, zrównoważona dieta.
  • Koncepcja odżywiania Mrs.Sporty to prosty przepis na zdrowe menu bez liczenia kalorii."

8. Pomoc, gdy bolą mięśnie

  • Lekka aktywność, taka jak jazda na rowerze, stymuluje układ krążenia i wspomaga regenerację.
  • Znajdź swój sposób ma ból mięśni, ogrzewaj lub schładzaj miejsce bólu do tego można pobudzić układ krążenia suną lub kriokomorą, łączenie działań sprzyja też zwiększeniu odporności.
  • Imbir ma działanie przeciwzapalne i będzie pomocny nawet przy bardzo obolałych mięśniach."

Idealny trening dla każdego typu sylwetki? Zapisz się na trening personalny i PRZEKONAJ SIĘ SAMA!

Zarezerwuj TRENING PRÓBNY!

01. września 2019 r.
Zamknij menu