Dla zdrowia! Co lepiej spala tkankę tłuszczową – aeroby czy interwały ?

Dla zdrowia! Co lepiej spala tkankę tłuszczową – aeroby czy interwały ?
Zanim wytłumaczymy ci jaki trening jest najlepszy pamiętaj o jednej kluczowej zasadzie, jeżeli po zakończeniu danego ćwiczenia nie pojawia się w twojej głowie uczucie pozytywnych emocji, być może na chwile obecną nie jest to ćwiczenie dla Ciebie.
Wysiłek aerobowy
Jest wysiłkiem łatwym i mało wymagającym – na tym kończą się jego zalety. Otóż spalanie tkanki tłuszczowej ogranicza się od rozpoczęcia wysiłku do czasu jego zakończenia. Wywiera to nieznaczący wpływ na metabolizm. Mało tego, nasz organizm bardzo szybko adaptuje się do tego typu ćwiczeń, dlatego w momencie przerwania treningów nabieramy masy tłuszczowej. Dla ciągłych efektów wciąż musimy wprowadzać progresję wydłużając trening.
Wysiłek interwałowy
Jest to trening o zmiennej intensywności, bardzo intensywny i wymagający. Jego zaletą jest między innymi oszczędność czasu. Ma znaczący wpływ na metabolizm, szczególnie po zakończeniu treningu. Po skończonym treningu może on trwać nawet do 48h i właśnie w tym czasie nasz organizm chętnie korzysta z rezerw tkanki tłuszczowej jako źródła energii.

 

Wysiłki tego typu przyczyniają się do wzrostu hormonów anabolicznych, obniżając tym samym poziom kortyzolu. W aspekcie spalania tkanki tłuszczowej organizm nie ulega takiej adaptacji, jak w przypadku wysiłków aerobowych. Mało tego, wpływa na zmiany enzymatyczne, przyczyniając się do jeszcze większych efektów spalania.

 

Zanim wytłumaczymy ci jaki trening jest najlepszy pamiętaj o jednej kluczowej zasadzie, jeżeli po zakończeniu danego ćwiczenia nie pojawia się w twojej głowie uczucie pozytywnych emocji, być może na chwile obecną nie jest to ćwiczenie dla Ciebie.
Wysiłek aerobowy
Jest wysiłkiem łatwym i mało wymagającym – na tym kończą się jego zalety. Otóż spalanie tkanki tłuszczowej ogranicza się od rozpoczęcia wysiłku do czasu jego zakończenia. Wywiera to nieznaczący wpływ na metabolizm. Mało tego, nasz organizm bardzo szybko adaptuje się do tego typu ćwiczeń, dlatego w momencie przerwania treningów nabieramy masy tłuszczowej. Dla ciągłych efektów wciąż musimy wprowadzać progresję wydłużając trening.
Wysiłek interwałowy
Jest to trening o zmiennej intensywności, bardzo intensywny i wymagający. Jego zaletą jest między innymi oszczędność czasu. Ma znaczący wpływ na metabolizm, szczególnie po zakończeniu treningu. Po skończonym treningu może on trwać nawet do 48h i właśnie w tym czasie nasz organizm chętnie korzysta z rezerw tkanki tłuszczowej jako źródła energii.

 

Wysiłki tego typu przyczyniają się do wzrostu hormonów anabolicznych, obniżając tym samym poziom kortyzolu. W aspekcie spalania tkanki tłuszczowej organizm nie ulega takiej adaptacji, jak w przypadku wysiłków aerobowych. Mało tego, wpływa na zmiany enzymatyczne, przyczyniając się do jeszcze większych efektów spalania.

 

09. czerwca 2020 r.
Zamknij menu