LODY DLA OCHŁODY :)

Wakacje w pełni - każda z nas ma ochotę na ... LODY. Które wybrać by były dla nas zdrowe i nie zaburzyły dotychczasowej ciężkiej pracy ? My wiemy :) Czy wiesz, że porcja lodów wielkości połowy twojej pięści może dostarczyć aż 200 kcal i 11 gramów tłuszczu

Lody jogurtowe

Jogurt ma korzystne dla zdrowia właściwości, ale nie oznacza to, że możemy bez opamiętania obżerać się lodami zrobionymi na bazie mrożonego jogurtu. Co więcej, niektóre z nich „jogurtowe” są tylko z nazwy. Zawsze czytaj etykiety takich lodów i sprawdzaj, czy rzeczywiście zawierają one żywe kultury bakterii i mają obniżoną wartość kaloryczną. Jednak również i w przypadku tych lodów nie należy jeść porcji większej, niż pół pięści.

 

Lody z soku owocowego

Dostępne zazwyczaj „na patyku” nie powinny mieć więcej, niż 100-150 kcal. Jest szansa, że znajdziesz w sklepie lody w 100% z soku owocowego, jednak zazwyczaj więcej w nich cukru, niż soku. Pamiętaj również, że lody kokosowe będą bardziej kaloryczne, niż inne lody owocowe. Najkorzystniej będzie samodzielnie zamrozić świeżo wyciśnięty sok owocowy w foremkach na lody. Możesz wcześniej rozcieńczyć go wodą i dodać kawałeczki owoców.

 

Sorbety

Często beztłuszczowe, zrobione na bazie owoców sorbety mogą być mniej kaloryczną alternatywą dla tradycyjnych lodów oraz lodów jogurtowych. Musisz jednak pamiętać, że wciąż zawierają one dużo cukru, zarówno fruktozy naturalnie obecnej w owocach, jak i często dodanego cukru białego. 

 

Lody na patyku w czekoladzie

Również w tym przypadku zastosowanie ma reguła maksymalnie 100-150 kcal. Strzeż się lodów z bardzo długą listą składników, na pewno nie są zdrowe. Niektóre firmy zaczynają wprowadzać na rynek lody w czekoladzie o obniżonej wartości kalorycznej lub bez dodatku tłuszczu.

 

Lody sojowe

Naturalne, bezglutenowe, wegańskie – wprost z definicji wydaje się, że te lody są najzdrowsze spośród wszystkich. Jeśli z jakichś powodów nie spożywasz nabiału, rzeczywiście mogą być dobrym rozwiązaniem. W przeciwnym razie nie warto ulegać złudzeniu. Lody sojowe często wcale nie są niskokaloryczne, a często zawierają dużo dodanego cukru, na przykład w postaci syropu kukurydzianego.

30. czerwca 2016 r.
Zamknij menu