ROLOWANIE MIĘŚNI

Porada trenerki - ANITY

    W ostatnich latach więcej zaczęło się mówić o rolowaniu tkanek miękkich nie tylko w ujęciu fizjoterapeutycznym, jako uzupełnienie terapii przeciążeń, a także w kontekście sportowym. Po krótce o tym, jak działa rolowanie- 1) Wpływ na regenerację mięśni- poprzez ucisk na tkanki poprawiamy ukrwienie danej okolicy. 2) Redukcja napięcia tkanki mięśniowej- zmęczone, niejednokrotnie nawet „skatowane” mięśnie będą Ci wdzięczne za zmniejszenie ich nadmiernego napięcia. 3) Wpływa na zmniejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia kontuzji w przyszłości- gdy regularnie używasz rolera twoje tkanki będą bardziej elastyczne, lepiej ukrwione i mniej podatne na uszkodzenia. Rolowanie przed, czy po treningu? Można je stosować zarówno przed, jak i po, jednak warto uważać z ilością powtórzeń, aby nie rozluźnić nadmiernie mięśni przed treningiem- może to zwiększyć ryzyko powstania uszkodzeń. Przed treningiem stosujemy rolowanie bardziej dynamiczne. Stosowanie tej techniki po treningu będzie dobrym dodatkiem do rozciągania, warto skupić się na bardziej bolesnych miejscach, aby chwilę je opracować- nie śpiesz się, utrzymuj nacisk aż do zmniejszenia napięcia. Jaki roler? Osoby początkujące zwykle zaczynają od płaskich, dużych , miękkich wałków. Stopniowo warto dostarczać większe impulsy dla ciała używając duoballów, piłek o mniejszych powierzchniach. Im twardsze akcesorium- tym mocniejszy nacisk. Chcesz wypróbować rolowanie? Skorzystaj z naszych rolerów duoball Każda z trenerek służy radą i pomocą .       Wyświetlone przez 70

16. września 2020 r.
Zamknij menu