WODA - NIEODŁĄCZNY ELEMENT TRENINGU !

Utrzymywanie właściwego poziomu nawodnienia organizmu jest podstawą jego prawidłowego funkcjonowania. O odpowiednim nawodnieniu powinny pamiętać zwłaszcza osoby aktywne fizycznie. Woda spełnia wiele ważnych funkcji w organizmie: reguluje temperaturę ciała, jest składnikiem płynów ustrojowych i transportuje składniki odżywcze oraz produkty przemiany materii. Przyjmowanie zbyt małych ilości płynów podczas ćwiczeń może mieć poważne następstwa dla zdrowia. Jedną z poważniejszych konsekwencji nie picia wody jest ODWODNIENIE. Taka sytuacja jest niekorzystna dla zdrowia, gdyż może spowodować zatrzymanie toksycznych substancji w organizmie, a także sprzyja rozwojowi kamicy nerkowej.
Aby nie doszło do odwodnienia, należy przyjmować płyny przed, w trakcie i po treningu. Na dwie godziny przed ćwiczeniami należy wypić 1-2 szklanki płynów. Tuż przed samym treningiem zaleca się wypicie 0,5-1 szklanki płynów. W czasie ćwiczeń wskazane jest przyjmowanie 0,5-1 szklanki płynów co 15-20 minut. Warto wkomponować picie w plan ćwiczeń – z czasem organizm przyzwyczai się do częstszego przyjmowania płynów. Po treningu należy zadbać o to, by uzupełnić poziom nawodnienia organizmu. Należy wypić 2 szklanki płynu na każde pół litra utraconego potu.

09. marca 2016 r.
Zamknij menu