Co z tą wodą ?
W naszym klubie regularnie zachęcamy nasze klubowiczki do picia wody. Czemu ma to służyć? Otóż :
- organizm kobiecy składa się w ok 50 - 60 % z wody 
- pomaga usunąć nadmiar toksyn, które zostają wyrzucone do krążenia wraz ze spaloną tkanką tłuszczową, 
- pomaga utrzymać temperaturę ciała 
- skóra wygląda młodziej a włosy są bardziej lśniące. 
- w przypadku niedoboru wody w granicach 2-3 % pojawiają się zmiany w układzie krążenia - zagęszczenie krwi. 
- niedobory wody mają również wpływ na zmiany ze strony ośrodkowego układu nerwowego jak obniżenie koncentracji, znużenie, osłabienie apetytu. Pojawiają się bóle głowy, zaczerwienienie skóry, suchość śluzówek, światłowstręt. 
- w jelitach wchłaniane jest ok 8 litrów wody w ciągu doby, z czego ok. 6,5 l w obrębie jelita cienkiego.
- woda kontroluje apetyt - jeśli jesteśmy na deficycie kalorycznym, woda hamuje łaknienie. 
Teoretycznie powinniśmy wypijać ok 2- 2,5 l wody dziennie. Jednak jest kwestia indywidualna i zależy od wielu czynników takich jak codzienna aktywność , masa ciała , termoregulacja organizmu. 

Jak wprowadzić więcej wody do swojego planu dnia? :
- załóż sobie, że musisz np. wypić w ciągu dnia jedną butelkę.
- pij częściej a mniej np . szklanka po przebudzeniu , w trakcie śniadania , przed obiadem itd. 
- jeśli sama woda nie smakuje dodaj do niej soku z cytryny lub limonkę.

16. marca 2017 r.
Zamknij menu