DETOKS NA WIOSNĘ – jaka dieta?

Wiele wtedy osób szuka jakiegoś sposobu detoksu.

Stres, mało snu, przebyte choroby i zmienne warunki pogodowe stanowią ogromne wyzwanie dla naszego organizmu. Ponadto okres zimowy to czas, w którym niektórzy z nas przybierają kilka kilogramów, dlatego przez to czujemy się zmęczeni, osłabieni. 

Nasuwa się więc pytanie jaka powinna być w tym przypadku dieta?

Jedynym słusznym detoksem jest zmiana stylu życia, zmiana nawyków żywieniowych, zwiększenie aktywności fizycznej.

Najważniejsze zasady to: wykluczenie ze swojej diety żywności przetworzonej, a wprowadzenie więcej warzyw (500g/dzień) i owoców.

W czasie oczyszczania w jadłospisie powinny znaleźć się produkty bogate głównie w błonnik nierozpuszczalny (otręby, kasze, maliny, awokado, nasiona lnu, słonecznika). Błonnik pokarmowy jest naturalnym sposobem oczyszczania jelita grubego, poprzez poprawę perystaltyki.

Nie możemy również zapomnieć o wodzie 1,5 – 2 l/dobę.

 

Oto 5 produktów o działaniu oczyszczającym:

·      Czosnek: bogaty w wit. C, B1, żelazo, potas, siarkę. Czosnek wykazuje działanie antyoksydacyjne i hipotensyjne

·      Zielona pietruszka: źródło flawonoidów, żelaza, wit. C, B1, B2. Wykazuje działanie przeciwutleniające

·      Pomidory : źródło likopenu o działaniu przeciwultleniającym.

·      Imbir: pobudza wydzielanie śliny i soków trawiennych oraz przyspiesza perystaltykę jelit

·      Zielona herbata: wykazuje działanie antyoksydacyjne, przeciwcukrzycowe i przeciwzapalne

 

Koktajl oczyszczający:

 

·      Połówka awokado

·      3 plastry świeżego ananasa

·      ½ pomarańczy

·       Garść natki pietruszki

 

Wszystkie składniki należy rozdrobnić, a następnie starannie zmiksować. Można dodać odrobinę wody.

 

 przygotowała Anna Wieczorek dietetyk Mrs.Sporty Opole

 

 

20. marca 2018 r.
Zamknij menu