Jeśli dziś pozwólmy sobie na małą ucztę, to nie zapominajmy, że każdą zbędną kalorię, trzeba będzie czule pożegnać :). 

     

  • Lepsza kondycja, figura a może samopoczucie? Efekt uzyskasz dzięki regularnym treningom. Zastanawiasz się jak zacząć? To proste. Wystarczy tylko chcieć.

  • Żeby ćwiczyć, nie potrzebujesz specjalnego sprzętu - wykorzystaj to co masz pod ręką. 

  • Wiosna zbliża się wielkimi krokami- jest to idealny moment na to, by zadbać o swoje ramiona. Świetnie do tego nadają się 0,5 litrowe butelki wody. Trening z lekkim obciążeniem wpływa pozytywnie na Twoje mięśnie, wzmacniając je i ujędrniając. Nie wiesz jak zacząć? Zapraszamy do klubu Mrs.Sporty w Twojej okolicy. U nas dowiesz się również, jak ważne dla Twojego zdrowia jest picie wody.)

  •  

Czy wiesz,że nawodnienie organizmu powinno wynosić od 45-60%?

     

  •  Organizm po spoczynku nocnym jest odwodniony, więc zacznijmy dzień od szklanki letniej wody, szczególnie gdy ćwiczymy rano.
  •  W jelitach wchłaniane jest około 8 litrów wody w ciągu doby, z czego około 6,5 litra w obrębie jelita cienkiego
  •  W przypadku niedoboru wody w granicach 2-3% pojawiają się zmiany w układzie krążenia - zagęszczenie krwi [wzrost hematokrytu] i zmniejszenie wypełnienia naczyń z ograniczeniem dystrybucji krwi na obwodzie. Zachodzą również zmiany ze strony ośrodkowego układu nerwowego jak obniżenie koncentracji, znużenie, osłabienie apetytu. Pojawiają się bóle głowy, zaczerwienienie skóry, suchość śluzówek, światłowstręt.
  •  Najlepiej nawadnia woda z solą himalajską lub kłodawską. Dzięki zawartości chlorków pomoże uzupełnić utracony wraz z potem sód. Komórki ciała są w ciągłej równowadze elektrolitowej. Kiedy się pocimy lub robimy siku pozbawiamy się części elektrolitów. Dlatego podczas niektórych chorób czy intensywnego wysiłku fizycznego należy oprócz wody uzupełnić też elektrolity.
  •  Woda pomaga usunąć nadmiar toksyn, które zostają wyrzucone do krążenia wraz ze spaloną tkanką tłuszczową. Picie wody umożliwia pozbycie się  ich.
  •  Wskazówki jak wprowadzić więcej wody do swojego planu dnia:
  •  Zrób zapas wody na cały tydzień i staraj się wypijać jedną butelkę dziennie
  •  Zacznij od mniejszych porcji. Do południa wypij jedną małą butelkę o pojemności 1 l, a popołudniu kolejną
  •  Jeśli nie smakuje ci czysta woda, dodaj do niej soku z cytryny lub pokrojoną pomarańczę
  •  Porozstawiaj kubki z woda po mieszkaniu a butelkę postaw na biurku w pracy
  •  Za każdym razem kiedy wchodzisz do kuchni wypij szklankę wody
  •  Zakreślaj w kalendarzu lub na kartce powieszonej na lodówce kreskami, ile wody już dzisiaj wypiłaś
  •  Ściągnij aplikację na telefon która przypomni ci o piciu wody
  •  Znajdź taką wodę, która będzie Ci smakować! Każda woda jest inna
  •  

26. lutego 2017 r.
Zamknij menu