Ćwiczenia na kręgosłup powinien wykonywać każdy, nawet jeśli nie narzeka na ból kręgosłupa. Porada od Aldony.

Ćwiczenia na kręgosłup powinien wykonywać każdy, nawet jeśli na ból kręgosłupa nie narzeka. Dlaczego? Bo coraz więcej osób ma dziś z nim problemy. A jeśli nie ma, to mieć będzie. Chyba że zacznie ćwiczyć w porę. Przedstawiamy poradę od Aldony.

Ból kręgosłupa jest jedną z najczęstszych dolegliwości i uważany jest za problem społeczny – mówi Klaudia Serwach, fizjoterapeutka. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że na kondycję naszego kręgosłupa mają wpływ codzienne drobne czynności: to, jak siedzimy w pracy, jak dźwigamy zakupy, jak śpimy. Od tego trzeba zacząć – nauczyć się dbać o kręgosłup codziennie!

Patrząc na układ mięśniowy pleców pod względem fizjologicznym oraz prozdrowotnym powinno się trenować wszystkie partie mięśniowe rozłożone na całej płaszczyźnie pleców. Do takich mięśni należą np. prostownik grzbietu, najszerszy grzbietu, czworoboczny czy mięsień równoległoboczny pleców. Istnieją również tzw. mięśnie głębokie, które nie są widoczne gołym okiem, a oplatają i usprawniają pracę kręgosłupa. Jak wiadomo mięśnie są ze sobą połączone i jedne odpowiadają za pracę drugich.

Żeby wymodelować plecy, zdecydowanie zalecam najpierw trening siłowy. Trening tego typu, czyli z obciążeniem zewnętrznym np. ciężarkami, wzmocnia mięśnie. W następnej kolejności wykonuje się trening kardio. On spala tzw. boczki oraz niechciane wałeczki czy też fałdki w okolicy zapięcia od stanika.

08. października 2014 r.
Zamknij menu