„Eureka!” zamiast efektu jo-jo, czyli jak wyjść z błędnego koła przyrostu wagi po dietach

Latem łatwiej jest mniej jeść, a tym samym zrzucić kilka kilogramów. Jednak wiele pań w krótkim czasie po skutecznie przeprowadzonej diecie znowu przybiera na wadze, nadrabiając z nawiązką to, co zrzuciły. Ów złośliwy efekt jo-jo jest spowodowany monotonią diet odchudzających. Można mu w prosty sposób zapobiegać, trenując i budując masę mięśniową.

Kto chce schudnąćąć, zazwyczaj redukuje ilośćść kalorii przyjmowanych z pożywieniem. Organizm odczytuje tąę sytuację jako stan niedoboru i sięga po zapasy tłuszczu. Wiele osób nie wie jednak, że zużywa też mięśnie, które składająą się z cennego białka. To nie tylko osłabia organizm, ale wpływa zabójczo na proces spalania kalorii. Mięśnie tworzą masę, która musi być stale zaopatrywana w energięę. Ukierunkowany rozwój masy mięśniowej prowadzi do wzrostu liczby mitochondriów – piecyków w mięśniach, w których spalany jest tłuszcz. Efekt: zwiększone zapotrzebowanie energetyczne! Kalorie są spalane nawet w czasie spoczynku, a ilość tkanki tłuszczowej w organizmie się zmniejsza. Każdy dodatkowy kilogram mięśni przyczynia sięę do spalenia ok. 1,5 kg tłuszczu rocznie.

Sama dieta bez aktywności fizycznej i budowania masy mięśniowej wywołuje więc często osławiony efekt jo-jo, ponieważ im mniej mięśni, tym niższe zapotrzebowanie na energię. Na dłuższą metę prowadzi to nieuchronnie do ponownego, wzmożonego przybierania na wadze.

Jeżeli do diety dołączymy ruch, ilość tłuszczu będzie się zmniejszać, ale bez ubytku masy mięśniowej, która zacznie przyrastać – wyjaśnia manager i trener klubu Tomasz Lizurej. Sieć klubów sportowych Mrs.Sporty oferuje sprawdzony trening siłowo-wytrzymałościowy połączony z programem zbilansowanego odżywiania, co zapobiega powstaniu błędnego koła, jakim jest efekt jo-jo.

Zapraszamy do klubu Mrs.Sporty Piotrków Trybunalski!

14. lipca 2015 r.
Zamknij menu