Poprawnie wykonany przysiad - porada od Agnieszki

Poprawnie wykonany przysiad jest bardzo dobrym ćwiczeniem, jednak jego złe wykonywanie może być groźne nie tylko dla stawów, ale także może zakończyć się kontuzją. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że większość osób nie potrafi zrobić poprawnie przysiadu (do samego końca) i robi go tylko częściowo. Jest to związane ze słabymi mięśniami pośladków, brzucha i pleców, w wyniku czego w trakcie wykonywania przysiadów mogą początkowo boleć kolana, na których został skupiony cały ciężar ciała. Nie powinno nas to jednak zrażać, a wręcz zachęcać do regularnego i poprawnego wykonywania przysiadów w celu wzmocnienia swoich mięśni i poprawy sylwetki.

Jak poprawnie robić przysiady? Oto podstawowe zasady poprawnego wykonywania tego ćwiczenia.

     

  • Nogi w niewielkim rozkroku - jedynie takim, aby łatwo było utrzymać równowagę.
  • Przysiad wykonujemy do momentu w którym nogi osiągną w kolanie mniej więcej kąt prosty.
  • Kolana zginamy w linii prostej nad stopami.
  • Przysiad wykonujemy wycofując pupę do tyłu, w taki sposób, aby kolana nie wychodziły za palce nóg.
  • Prostuj plecy, najlepiej ściągnij mocno łopatki, możesz trzymać obie dłonie zaciśnięte przy barkach – jakbyś trzymała niewidoczną sztangę.
  • Możesz robić przysiad trzymając się czegoś przed sobą – co zapewni Twojemu ciału stabilność.
  • Napnij i ściśnij pośladki.
  • Nie odrywaj pięt.
  •  

09. lipca 2015 r.
Zamknij menu