REGENERACJA- DODATKOWA MOTYWACJA :)

Jak ważna jest regeneracja w naszym cyklu treningowym ?

Trening to nie jedyny wysiłek jaki spotykamy w swoim dniu. Obowiązki dnia codziennego, praca mniej lub bardziej fizyczna, wychowywanie dzieci, zakupy. Podczas wszystkich tych czynności nasz organizm potrzebuje SPORYCH pokładów energii. 

Jak zatem zrobić by umiejętnie dodać zdrowy wysiłek fizyczny w postaci treningu i utrzymywać odpowiednią ilość energii ? 

Zastanów się ile czasu dziennie tracisz na przeglądanie Facebooka, Instagrama czy po prostu zaleganie na kanapie po powrocie z pracy ?
Pomyśl jak mogłabyś zaoszczędzić kilkadziesiąt mimnut , może nawet dobrą godzinkę i poświęcić ją na coś naprawdę pożytecznego dla naszego organizmu ? Poniżej przedstawię Wam kilka rad :)

Długość i jakość Twojego snu

Zamiast drzemać na kanapie ogarnij szybko wszystkie obowiązki i połóż się spać godzinkę wcześniej . Twój kręgosłup wypocznie znacznie lepiej w odpowiedniej pozycji a ciągłość snu odczuwalnie poprawi Twoje samopoczucie :) Wycisz swój organizm przed położeniem się. Odstaw sprzęt elektroniczny, telefony i laptopy godzinkę wcześniej. Śpij w dobrze wentylowanym i dotlenionym pomieszczeniu. Przewietrz pokój w ciągu dnia a najlepiej śpij przy otwartym oknie . 

PRAWIDŁOWA DIETA

Poziom minerałów, witamin i innych związków organicznych musi utrzymywać się w odpowiedniej normie. Pamiętaj jednak, że organizm trenowany może mieć zupełnie inne potrzeby niż organizm biernego człowieka. Dla nas dieta to stała zmiana nawyków żywieniowych, która nie ma nic wspólnego z liczeniem kalorii czy głodzeniem się. Jedzenie musi być nie tylko zdrowe ale przede wszystkim pyszne ;) Wyszukuj odpowiednich przepisów pozwalających połączyć przyjemne z pożytecznym. Zaoszczędzaj czas i regeneruj siły poprzez dostarczanie odpowiednich makroelementów swojemu organizmowi . 

Więcej nie znaczy lepiej 

Może być też tak, że faktycznie na trening poświęcasz za dużo czasu. Nikt nie powiedział, że masz trenować dużo, żeby był widoczny efekt Twojej pracy. Być może warto doprecyzować plan treningowy tak, by odpowiadał on Twoim celom. Mądry trener umie ułożyć plan tak, by nie zrujnował Twojego kalendarza, a jednocześnie przyniósł znacznie lepsze efekty niż spędzanie setek godzin na jałowym treningu, który nie wnosi nic nowego do Twojego rozwoju. Pozwoli to zaoszczędzić Twój czas, środki i motywację. Nie chcesz chyba dojść w końcu do wniosku, że ćwiczysz coraz więcej, a poprawy nie widać? 

 

To tylko kilka rad jakie pozwoliłam sobie przytoczyć by zmienić formę regeneracji waszych organizmów ;) 
Pamiętajcie również o odpowiednim nawodnieniu , odstawieniu wszelkich odżywek i regularnym zdrowym wysiłku fizycznym. 

Zarówno zbilansowaną dietę, odpowiednio dopasowany trening jak i więcej przydatnych wskazówek treningowych znajdziesz w naszym klubie do którego serdecznie zapraszamy. 

                                                                                                                                                                                               Trenerzy MRS.SPORTY

19. lipca 2018 r.
Zamknij menu