Bez wymówek. Chcesz być fit?

Oto sześć pretekstów, które nie mają racji bytu! - porada Anety menadżerki klubu fitness MRS.SPORTY w Zabrzu.

Często obiecujemy sobie uprawiać częściej sport, zacząć wreszcie żyć zdrowiej oraz mieć lepszą kondycję fizyczną.

Niektórzy szukają jednak wymówek i wykrętów, tłumacząc w ten sposób swój brak chęci, by w nowym roku zrobić coś dobrego dla swojego organizmu. Wiele pretekstów służy nam także w ciągu roku do tego, by przerwać treningi. MRS.SPORTY wzięła pod lupę i rozprawiła się z sześcioma najpopularniejszymi wymówkami.

     

  • Wymówka 1: „Nie mam czasu”. Trening w klubie Mrs.Sporty zabiera 30 minut 2-3 razy w tygodniu. Klub jest położony w dogodnej lokalizacji, więc można łatwo i szybko do niego dotrzeć. Godziny otwarcia umożliwiają treningi przed pracą lub po niej.
  • Wymówka 2: „Przecież uprawiam już sport”. Wprawdzie uprawianie sportu poprawia formę i pozytywnie wpływa na bilans aktywności fizycznej, jednak uprawianie jednej dyscypliny nie zastąpi treningu ogólnorozwojowego. Tylko trening całego ciała pozwala ćwiczyć wszystkie partie mięśni.
  • Wymówka 3: „Nie muszę ćwiczyć, bo mam dobrą kondycję”. Aby tak pozostało, nieodzowne są regularne treningi. Tylko w ten sposób można budować masę mięśniową, które są istotnym warunkiem dobrej kondycji fizycznej. Mięśnie nieużywane szybko zanikają, dlatego obowiązkowo trzeba regularnie ćwiczyć całe ciało, aby zachować dobrą formę.
  •  Wymówka 4: „Treningi w klubie fitness mnie nudzą”. Tak może mówić tylko osoba, która nie ćwiczyła jeszcze w klubie Mrs.Sporty. Trener osobisty motywuje ćwiczące panie. Przyjemna atmosfera, muzyka i urozmaicone ćwiczenia sprawiają, że 30 minut mija, jak z bicza strzelił. A poczucia dobrze wykonanej pracy nad własną formą i kondycją nie zastąpi nam żadna forma rozrywki.
  • Wymówka 5: „Jestem na to za stara”. Nikt nie jest za stary, ponieważ niezależnie od wieku ciało jest zdolne do ćwiczeń i wysiłku fizycznego. Trening w każdym wieku przynosi pozytywne efekty. Szczególnie osoby dojrzałe odnoszą najwięcej korzyści z treningów wzmacniających serce i mięśnie. Ćwiczenia siłowe to najlepsza ochrona przed upadkami. Z kolei ćwiczenia wytrzymałościowe zapobiegają chorobom serca i układu krążenia.
  • Wymówka 6: „Jestem w ciąży”. Wbrew powszechnemu mniemaniu nie ma lepszego powodu, by kontynuować treningi. Ćwiczenia zmniejszają ryzyko typowych chorób ciążowych, takich jak cukrzyca czy nadciśnienie. Silniejsze mięśnie są korzystne dla dwojga: mamy i dziecka. „Czasami to zwykłe lenistwo powstrzymuje nas przed podjęciem działań służących poprawie naszej kondycji fizycznej. Trenerzy osobiści w Mrs.Sporty podnoszą motywację, wspierają podczas wysiłku i pomagają osiągać cele treningowe” - wyjaśnia Aneta, menadżer i trener personalny klubu MRS.SPORTY w Zabrzu.
  •  

Więc żegnajcie wymówki. :-)

26. stycznia 2015 r.
Zamknij menu