Ćwiczenia na płaski brzuch.

KLub fitness MRS.SPORTY Zabrze

Marzy ci się wakacyjny sześciopack? A przynajmniej nie tłuszczopack? Zacznij wprowadzać zmiany. Szukasz ćwiczeń na płaski brzuch? Jest ich wiele, ale o tym zaraz.

Jeśli chcesz się pozbyć z brzucha tkanki tłuszczowej, musisz zacząć od zmiany diety, bo brzuch przede wszystkim robi się w kuchni. Dopiero kiedy zaczynamy się odżywiać prawidłowo, tkanka tłuszczowa maleje i odsłania mięśnie, które mamy rzeźbić. Chcesz mieć „sześciopak”, zajadając się hamburgerami i słodkościami? Dalej nie czytaj. Cudów nie ma.

Ćwiczenia na płaski brzuch to nie tylko brzuszki. To także treningi, których zadaniem jest podniesienie tętna do 65-75 proc. tętna maksymalnego. Po co? Żeby efektywniej spalać tkankę tłuszczową. Kiedy jesteś na wysokich obrotach, przemiany energetyczne zachodzące w twoim ciele powodują, że w pewnym momencie zaczyna ono pobierać energię do pracy z zasobów tkanki tłuszczowej, poza tym doskonale podkręca metabolizm.

Co wybrać? Najlepiej interwały, czyli programy, w których stale zmienia się intensywność z maksymalnej na wolniejszą. Takie treningi wcale nie muszą być długie. Wykonuj tego typu treningi trzy razy w tygodniu, a w połączeniu z dietą szybko zobaczysz pierwsze efekty. Nadrzędną zasadą jest jednak systematyczność!

Ćwiczenia na płaski brzuch – krótka lekcja anatomii. Pierwsza wiadomość – nie ma czegoś takiego jak dolne i górne mięśnie brzucha. Jest mięsień prosty, który ma swój przyczep przy kości łonowej i łączy się z mostkiem. To ważna informacja, bo na całej swej długości jest to jeden mięsień podzielony na segmenty, czyli nasz six pack. Pamiętaj, że większość ćwiczeń angażuje cały mięsień prosty i bez względu na to, czy celujesz w górny, czy dolny odcinek brzucha, zazwyczaj będziesz trenować cały mięsień prosty.

Jeśli myślisz, że dzięki unoszeniu nóg w górę i ćwiczeniom, podczas których mocniej poczujesz np. dolną partię mięśnia prostego brzucha, zgubisz w tej części „oponkę”, to się mylisz. Wprawdzie same brzuszki sprawią, że temperatura mięśni wzrośnie i trochę pomoże, to w spalaniu tkanki tłuszczowej w tych okolicach, ale sama tkanka topnieje zwykle równo (jak śnieg po zimie), a tam, gdzie pokrywa jest grubsza, musi minąć więcej czasu.

Pora na kolejny element płaskiego brzucha, czyli brzuszki. Oprócz spinów wybieraj także skręty, ćwiczenia w podporze oraz inne ćwiczenia złożone. Zobacz zdjęcia.

 

 

zródło:http://www.hellozdrowie.pl/ruch/cwiczenia-na-plaski-brzuch

01. marca 2015 r.
Zamknij menu