DLACZEGO NALEŻY WYKONYWAĆ ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE?

JAK NALEŻY SIĘ ROZCIĄGAĆ?

 

 

DLACZEGO ROZCIAGANIE PO TRENINGU JEST AŻ TAK WAŻNE?

Skutki braku rozciągania po treningu:

-nierozciągnięte mięśnie stają się krótsze,
-im krótsze mięśnie tym szybciej zużywają się stawy,
-skrócone mięśnie pleców powodują, że kręgi nie znajdują się w odpowiedniej kolejności, są zbyt blisko siebie co powoduje ich uszkodzenia, zwyrodnienia, wypadanie dysku itd.
-kręgosłup traci właściwości amortyzujące,
-sztywność klatki piersiowej
-zwiększony ucisk nerwów,
-napięcie w całym ciele,
-spadek energii, zmęczone ciało (wolniejsze przepływy impulsów nerwowych),
-bóle stawów i mięśni,
-coraz mniej widoczne efekty,
-częściej występujące zakwasy,
-gorsza regeneracja mięśni,
-zrywanie ścięgien, mięśni,
-częste skurcze.

Ćwiczenia rozciągające po treningu pozwalają zachować gibkość. W celu poprawy gibkości zalecamy realizację oddzielnego programu ćwiczeń rozciągających .

Ile czasu powinno powinno trwać naciągnięcie mięśni podczas jednego ćwiczenia? Przedłużone naciągnięcie mieśni powinno trwać przez około 15-20 sekund lub po prostu powoli policz do 10.

Wskazówka:

Wykonuj wdech nosem a wydech ustami. Oddychaj w równym, spokojnym tempie. Podczas ćwiczeń powinnaś odczuwać lekkie rozciąganie mięśni. Podczas wykonywania ćwiczeń nie przekraczaj granicy bólu.

 

ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE W MRS.SPORTY

 

       

    • Ćwiczenia rozciągające mięśnie szyi
    • Ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej
    • Ćwiczenia rozciagające boczne mięśnie tułowia
    • Ćwiczenia rozciagające tylne mięśnie ud
    • Ćwiczenia rozciągające przednie mięśnie ud
    • Ćwiczenia rozciągające mieśnie łydek
    •  

 

Na co zwrócić uwagę?

Pamiętaj o odpowiedniej postawie, jak powinnaś być ustawiona powie ci twój trener personalny.

Wszystkie partie mięśni barkowych powinny być luźne. Należy unikać wyginania kręgosłupa.

 

 

 

 

15. kwietnia 2019 r.
Zamknij menu