Gdzie mieszka Twoja odporność?

Zdrowa dieta, aktywność fizyczna oraz czas na odpoczynek to trzy ważne dla Twojego układu immunologicznego elementy. 

Gdzie mieszka Twoja odporność?

Odpowiedź być może Cię zdziwi: przede wszystkim w jelitach. To, co jemy wpływa m.in. na to, jak wygląda flora bakteryjna jelit (a masz tych bakterii 2-3 kilogramy, więc jest o co dbać) oraz czy metale ciężkie oraz inne trujące substancje przedostają się z jelit do pozostałych tkanek. Zbyt duża ilość cukrów, tłuszcze trans oraz używki negatywnie wpływają na funkcjonowanie układu pokarmowego, a tym samym na Twoją odporność oraz dobre samopoczucie (tak, ono też zależy w dużej mierze od tego, co jesz!)

Relaks to nie tylko przyjemność!

Wielu z nas jak ognia unika słodkiego lenistwa. Okazuje się, że nie mają racji! Długotrwały stres zwiększa poziom kortyzolu we krwi. Niedosypianie nie tylko jest przyczyną stanów zapalnych w organizmie, ale też leży u podstaw słabszej odpowiedzi układu immunologicznego na patogeny. Jak dowiedli nauczeni w licznych badaniach osoby, które śpią zbyt krótko lub ich sen jest kiepskiej jakości, są nawet 5-krotnie bardziej narażone na infekcje. Chcesz być zdrowa? Śpij i znajdź czas na relaks!

Ruch to zdrowie!

To hasło powinnaś powtarzać sobie jak mantrę. Wszelkie badania wskazują na to, że osoby, które regularnie trenują (Światowa Organizacja Zdrowia zaleca trening 3 razy w tygodniu) i mają sporo ruchu na co dzień (10 tysięcy kroków to Twoje minimum!) są zdrowsze i rzadziej chorują.

Relaks to nie tylko przyjemność!

Nie kończ naszego wyzwania już dziś! Wracaj do niego co jakiś czas i sprawdzaj, czy na pewno poświęcasz odpowiednio dużo uwagi diecie, relaksowi oraz aktywności fizycznej. Jeśli zapomnisz o którejkolwiek z tych rzeczy, Twój układ immunologiczny na pewno na tym ucierpi, a Ty staniesz się bardziej podatna na choroby.

Zobacz też: Złote mleko na odporność

26. października 2020 r.
Zamknij menu