Podjadanie - podstępny wróg.

Za każdym razem, gdy jesz przekąskę, przerywasz proces trawienia.

Podjadanie — spożywanie pokarmów po trochu, ale często, rozciągnięte na cały dzień — podkopuje życie milionów ludzi.

Większość podjadających nigdy jednak nie rozważa nawet przez chwilę faktu, że podskubywanie nawet zdrowych pokarmów może szkodzić organizmowi przez spowolnienie procesów trawienia, co sprzyja wolnej eliminacji toksyn oraz pozostawaniu sfermentowanego jedzenia w żołądku i jelitach przez zbyt długi czas. Za każdym razem, gdy jesz przekąskę, przerywasz proces trawienia.Wykazano ten fakt w eksperymencie...

Eksperyment ten powtórzono wielokrotnie. Każdy z uczestników badania zjadał normalne śniadanie. Strawienie pokarmu czyli opróżnienie żołądka trwało przeciętnie 4,5 godziny. Pięć dni później uczestnicy eksperymentu zjedli identyczne śniadanie. Badacze wprowadzili jednak wtedy pewne zmiany.

     

  • Jedna z osób jadła rożek lodowy 2 godziny po śniadaniu. Spożywający loda potrzebował 6 godzin na pełne przetrawienie śniadania.

  • Troje badanych osób jadło przekąski co każde 1/2 godziny, ale nie jadło lanczu. Przekąska składała się z * kanapki z masłem orzechowym, *kawałka ciasta dyniowego ze szklanką mleka i *1/2 kromki chleba z masłem. Po 9 godzinach w ich żołądkach nadal zalegało niestrawione śniadanie.
  • Piąta osoba, biorąca udział w badaniu, jadła 2 batoniki czekoladowe między śniadaniem i lanczem i jeszcze 2 między lanczem i obiadem. W tym przypadku ponad 1/2 objętości śniadania pozostawała w żołądku po 13,5 godzinach, podobnie jak porcje pozostałych zjedzonych posiłków.
  •  

Za każdym razem, gdy spożywasz pokarm, uczynniasz soki żołądkowe, które pomagają w procesie rozbijania żywności na elementy prostsze. Jeśli wprowadzisz do żołądka nowy pokarm po kilku godzinach od 1.posiłku, zaburzasz proces jego trawienia, a żołądek spowalnia swoją pracę, aby przygotować się do przyswojenia nowej porcji. Jeśli podjadasz przez cały dzień, twój wyczerpany żołądek nie będzie miał szansy na odpoczynek aż do późnej nocy. A to co nie zostanie strawione odłoży się w postaci tkanki tłuszczowej wzbogacając pulę tłuszczu zapasowego.

PAMIĘTAJ - JADAJ POSIŁKI CO 3-4 GODZINY, NIE PODJADAJ POMIĘDZY POSIŁKAMI, EWENTUALNE UCZUCIE GŁOGU NIWELUJWODĄ I HERBATKAMI BEZ CUKRU.

 

źródło artykułu:http://vegehut.pl/2013/03/8-marca-ciagle-podjadanie-pozosta

14. stycznia 2015 r.
Zamknij menu