Trudne kobiece typy figury - jabłko czy gruszka?

Gruszka czy jabłko - oto jest pytanie.

Kobiety z figurą typu jabłko posiadają predyspozycje do odkładnia tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha i podbrzusza.

Są zagrożone chorobą wieńcową, nadcisnieniem, oraz cukrzycą typu II. Dlatego niezwykle ważne jest to, aby trening i prawidłowa dieta stały się elementem życia osób sylwetką typu jabłko. Eliminacja problemu tego typu otyłości jest konieczna, przede wszystkim ze względu na zdrowie, ale także z uwagi na estetykę wyglądu. Najlepszym sposobem walki z otyłością brzuszną jest równoczesne stosowanie diety i ćwiczeń fizycznych. Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie treningów o umiarkowanej intensywności. Trening tego typu powinien być wykonywany nie rzadziej niż trzy razy w tygodniu przez 30 minut. Aby zmienić nieprawidłowe proporcje ciała, należy wzmocnić mięśnie brzucha, ale także mięśnie pośladków i grzbietu. Tłuszcz gromadzony przez wiele lat, początkowo może opornie reagować na nasze działania, z czasem jednak proces ten będzie postępował.

Typ sylwetki gruszka wyglądem przypomina literę A – rozszerza się ku dołowi.

Przy wąskiej górnej części ciała, typowe są szerokie biodra, masywne uda i pełne pośladki, w które najszybciej wędrują zbędne kalorie.Ten typ sylwetki nazywany jest najtrudniejszym do utrzymania prawidłowej wagi i proporcji ciała, gdyż węglowodany i tłuszcze „lubią” osadzać się <gruszkom> w dolnych partiach, z których nie jest łatwo je spalić. Najefektywniejszy trening dla typu gruszki to trening interwałowy, który świetnie spala tłuszcz - kształtowanie dolnch partii ciała z równoczesnym wzamcnianiem barków i klatki piersiowej. Oczywiśnie nie można zapomniec o zrównoważonym odzywianiu.

 

źródło: vitalia.pl/artykul348_Otylosc-typu-jablko-propozycja-treningu.html; zródło: www.vitalogy.pl/uroda,typy-sylwetki,92,typ-figury-gruszka.htm

 

15. listopada 2014 r.
Zamknij menu