Spotkanie z dietetykiem - relacja z wydarzenia

co jeść przy cukrzycy i insulinooporności?

Światowy Dzień Walki z Cukrzycą obchodzony jest co roku w dniu 14 listopada jako globalna kampania, której celem jest skupienie uwagi społeczeństwa na problemie cukrzycy.  Datę wybrano dla upamiętnienia urodzin Fredericka G. Bantinga, który w roku 1921 wspólnie z Charlesem Herbertem Bestem wynalazł insulinę. Obchody zostały zainicjowane w 1991 roku przez Międzynarodową Federację Diabetologiczną (International Diabetes Federation, IDF) i Światową Organizację Zdrowia (World Health Organization, WHO). W 2007 roku Światowy Dzień Walki z Cukrzycą został ustanowiony jako międzynarodowe święto także przez Organizację Narodów Zjedno-czonych. 

Z tej okazji zorganizowaliśmy w naszym klubie spotkanie z dietetykiem poświęcone węglowodanom oraz cukrom prostym, które mają największy wpływ na powstawanie zaburzeń gospodarki węglowodanowej.

o czym trzeba pamiętać?

Czytaj uważnie etykiety!
Cukier to też: glukoza, syrop glukozowo-fruktozowy, fruktoza, sacharoza, laktoza, maltoza, miód, słód jęczmienny, maltodekstryna, syrop kukurydziany

•Skutkiem rozwiniętej insulinooporności jest nie tylko nadmierne gromadzenie tkanki tłuszczowej, ale także podatność na zachorowanie na cukrzycę typu II, cukrzycę ciążową, zespół policystycznych jajników, szybsze starzenie się, słabsza odporność, nadciśnienie,  stany zapalne, nerwicę czy miażdżycę.

•Mówi się, że insulinooporność jest wstępem do cukrzycy typu II.

JAK ZAPOBIEGAĆ INSULINOOPORNOŚCI I CUKRZYCY?

•Niski IG lub ŁG diety

•Produkty nieprzetworzone

•Wykluczenie cukrów prostych (słodycze, ciasta, białe pieczywo, słodkie płatki, paluszki, alkohol) oraz nadmiaru soków i owoców •Unikanie słodkiego smaku w ustach i słodzików.

•Wprowadzenie niedużej ilości węglowodanów złożonych

•Zwiększenie ilości warzyw

•Dostarczanie tłuszczów z dobrych źródeł (stabilizują poziom cukru we krwi).

•Dłuższe odstępy między posiłkami i niepodjadanie

     

  • Odpowiedni trening – krótki i intensywny (od kilku do kilkudziesięciu minut), spacery i aktywność na świeżym powietrzu, treningi relaksacyjne.
  •  

24. listopada 2017 r.
Zamknij menu