5 kroków do płaskiego brzucha

Płaski brzuch to marzenie każdej kobiety. Jak je zrealizować?

Płaski brzuch dla wielu z nas jest synonimem figury idealnej. Warto jednak pamiętać, że poza walorami estetycznymi lekarze zwracają uwagę na medyczny aspekt otyłości brzusznej. Biją na alarm, kiedy obwód talii u kobiet przekracza 88 cm., ponieważ tkanka tłuszczowa odkłada się najpierw na organach wewnętrznych, a dopiero później staje się widoczna na brzuchu. Niezdrowy tłuszczyk na brzuchu zwiększa ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia oraz cukrzycę. 

1. Trenuj!

Droga do płaskiego brzucha prowadzi przez prawidłowe ćwiczenia i redukcję ogólnego poziomu tkanki tłuszczowej. Podczas ćwiczeń wspomagających metabolizm mięśnie pobierają potrzebną im energię z tkanki tłuszczowej. Metabolizm tłuszczu przyspiesza, jeżeli podczas ćwiczeń utrzymujemy tętno na poziomie 60-70% maksymalnego tętna.

2. Ćwicz brzuch... non stop!

Nie musisz iść na siłownię, by ćwiczyć mięśnie brzucha. Równie dobrze możesz robić to stojąc w tramwaju czy w kolejce po świąteczne zakupy. Jak? Zanim zaczniesz, zrób małą próbę w domu, by nauczyć się prawidłowej postawy. Stań wyprostowana, a dłonie ułóż na brzuchu tak, by znajdowały się obok pępka. Rozluźnij mięśnie brzucha i weź głęboki oddech. Potem zrób wydech napinając brzuch tak, jakby ktoś właśnie zapinał na tobie zbyt ciasne jeansy. Powtórz kilka razy.

3. Wyeliminuj cukier

Jeśli chcesz szybko schudnąć, koniecznie wyeliminuj z diety cukier. „Cukier uzupełnia nasz glikogen mięśniowy, a ten z kolei zatrzymuje wodę” – mówi dietetyk klubu sportowego dla kobiet Mrs.Sporty. – „Po kilku dniach na diecie niskowęglowodanowej nie tylko spadnie Twoja waga, ale też pozbędziesz się nadmiaru wody, a przez to będziesz wyglądać szczuplej.” Ogranicz słodycze, soki, słodzone napoje, pieczywo, ciastka, cukierki, lody i potrawy mączne oraz makarony, a efekty przyjdą szybciej, niż mogłabyś się spodziewać.

4. Ruszaj się! codziennie!

Gdy jesteś niedotleniona bardzo szybko spada tempo przemiany materii. Dlatego codziennie wybierz się choćby na krótki, ale dość energiczny spacer. W miarę możliwości 2-3 razy w tygodniu uprawiaj też tę dziedzinę sportu, która sprawia Ci najwięcej przyjemności.

5. Jedz warzywa!

Warzywa, szczególnie te surowe, zawierają potas, który reguluje gospodarkę sodowo-potasową. „Większość osób dostarcza organizmowi za mało potasu a za dużo sodu, stąd pojawiające się opuchnięcie ciała, które wpływają na sposób postrzegania naszej sylwetki” – twierdzi Agnieszka Cioś, dietetyk klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty. Owoce i warzywa zawierają także pektyny oraz miękki bonnik, które poprawiają przemianę materii i pomagają oczyścić układ pokarmowy. Świetnie sprawdzą sie także wtedy, gdy masz ochotę na małe co nieco i odruchowo sięgasz po niezdrowe przekąski.

23. października 2017 r.
Zamknij menu