Co zrobić, by mieć piękny i płaski brzuch?

Na pewno niejednokrotnie słyszałaś, że brzuszki to najlepszy i najskuteczniejszy sposób na płaski i pięknie wyrzeźbiony brzuch? Okazuje się, że niekoniecznie. Dlaczego?

Trenujesz tylko jeden mięsień!

W Twoim brzuchu znajduje się szereg mięśni: mięsień prosty, skośny zewnętrzny i wewnętrzny, mięsień poprzeczny brzucha, a także mięśnie piramidowy i czworoboczny lędźwi. By mieć piękny brzuch nie możesz zapominać też o mięśniach tułowia. Biorąc pod uwagę te mniejsze i większe mamy już około 100 mięśni! Ćwicząc brzuszki skupiasz się jedynie na jednym z nich: mięśniu prostym brzucha. Przez to dochodzi do asymetrii w rozwoju mięśni, co może prowadzić do kontuzji, a także powodować bóle wynikające z wad postawy. Na domiar złego pozbawiony odpowiedniego wsparcia mięsień prosty nie będzie wyglądał tak, jakbyś tego oczekiwała. Zamiast brzuszków wykonuj ćwiczenia, które zaangażują wiele mięśni, w tym mięśnie głębokie oraz mięśnie tułowia.

Za niskie tętno!

Kalorie, a tym samym tkanka tłuszczowa tym szybciej się spalają, im szybsze masz tętno. Podczas treningu w Mrs.Sporty Twoje tętno osiąga nawet 140-150 uderzeń na minutę. A podczas robienia brzuszków? Raczej nie przekroczysz 90… To oznacza ni mniej ni więcej, że w czasie 60 minut spalisz niecałe 200 kcal. Mało prawda?

Trening interwałowy metodą na tłuszcz trzewny

Tłuszczyk, który widzisz pod skórą to jedno. Jednak kształt Twojego brzucha nadaje również  otulający narządy wewnętrzne tłuszcz trzewny. Jego zadaniem jest ochrona delikatnych organów, ale gdy jest go za dużo, nie tylko brzydko wygląda, ale też szkodzi! Przyczynia się do powstawania nadciśnienia, cukrzycy typu 2 oraz wielu innych schorzeń. Jak pokazują badania jednym z najskuteczniejszych treningów pomagających zredukować tłuszcz trzewny jest trening interwałowy.

Zapisz się na TRENING PRÓBNY i sprawdź, jak to działa w praktyce!

01. maja 2021 r.
Zamknij menu